۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۵۳۸۳۰۰
تهیه کننده برنامه سمت خدا:

جذب مخاطب به هر قیمتی سبب زیر پاگذاشتن باید و نباید‌های دینی می شود

رکنی با بیان این که برخی گمان می‌کنند به هر نحوی باید رضایت مخاطبان رسانه را جلب کنند، گفت: جذب و حفظ مخاطب به هر قیمتی ممکن است در دراز مدت منجر به زیر پاگذاشتن باید و نباید‌های دینی شود.
رکنی سید‌عبد‌المجید رکنی، تهیه‌کننده برنامه سمت خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید‌عبد‌المجید رکنی، تهیه‌کننده برنامه سمت خدا، امروز در مراسم پژوهش در برنامه دینی که با عنوان مطالعه موردی برنامه سمت خدا در تالار اندیشه اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه برگزار شد، بیان داشت‌: تمجید رهبر معظم انقلاب در دیداری که سال 91 با ایشان داشتیم مسؤولیت ما را سنگین‌تر کرد، به همین علت بر آن شدیم تا برای ساخت برنامه‌ای بهتر بیشتر تلاش کنیم.

رکنی با تأکید بر این که مخاطبان رسانه ملی انتظاراتی فراتر از یک رسانه معمولی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دارند، اظهار داشت: بی‌تردید خانواده‌ای که یک شبکه ایرانی را برای تماشا کردن انتخاب می‌کند، صرفاً به دنبال تماشای سریال، فوتبال یا مستند نیست، چرا که برنامه‌هایی بسیار باکیفیت‌تر را می‌توانند در شبکه‌های ماهواره‌ای بیابند.

وی افزود: شخصی که ساکن یک کشور خارجی است، زمانی که صداوسیمای ایران را از میان هزاران شبکه‌ ماهواره‌ای برای تماشا انتخاب می‌کند، به این سبب است که وی ایران را کشوری اسلامی می‌‌داند و می‌خواهد اطلاعات خود را در مورد معارف دینی افزایش دهد.

تهیه کننده برنامه سمت خدا با تأکید بر این که کالای انحصاری جمهوری اسلامی ایران دین است، گفت: هر کشوری برای فروش بیشتر محصولات انحصاری خود باید سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی انجام دهد، از این رو فعالیت حرفه‌ای رسانه ملی در حوزه دین می‌تواند مخاطبان بسیار فراوانی از سراسر جهان جذب کند.

وی نقش مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیمای استان قم در فعالیت‌های دینی رسانه ملی را بسیار مهم و ارزشمند ارزیابی و تصریح کرد: بنا بود این مرکز پژوهشی با ایجاد محتوای دینی فاخر، نیاز دینی و معارفی صدا و سیمای ایران را تأمین کند ولی در حال حاضر آن گونه که باید، در این عرصه به موفقیت نرسیده است.

رکنی با بیان این که برخی مدیران صدا و سیمای کشور در شناخت مخاطب دچار اشتباه شده‌اند، خاطرنشان کرد: برخی گمان می‌کنند به هر نحوی باید رضایت مخاطبان رسانه را  جلب کنند، چرا که اگر رسانه برنامه‌ای مطابق با باب طبع مخاطب تهیه نکند، ممکن است آن مخاطب به سوی شبکه‌های ماهواره‌ای جذب شود.

وی ادامه داد: جذب و حفظ مخاطب به هر قیمتی ممکن است در دراز مدت منجر به زیر پاگذاشتن باید و نباید‌های دینی شود؛ انسان‌های سراسر جهان تشنه معارف دینی هستند و رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران باید برنامه‌هایی تولید کند تا افراد گرفتار در منجلاب را نجات دهد و معارف دینی را به جهانیان برساند.

رکنی اظهار داشت: به رهبر معظم انقلاب عرض کردم دشمنان جمهوری اسلامی ایران بر کاهش میزان محبت مردم نسبت به روحانیت تأکید می‌کنند، در حالی که معظم‌له در پاسخ به این مسأله فرمودند؛ گویندگان چنین سخنانی از دینداری خود خسته‌ شده‌اند و با این حرف‌ها می‌‌خواهند روحانیت را تخریب کنند.

وی ابراز داشت: هر چند در جهان امروز حفظ، نگهداری و ادامه مسیر دین دشوار است و هر روز نیز میزان دشواری آن بیشتر می‌شود اما باید توجه داشت که اسلام دین خدا است و به لطف خداوند متعال روز به روز تمایل حقیقی به دینداری افزایش می‌یابد./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات