۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۳۸۲۷۱
دبیر جامعه ایمانی مشعر خبرداد؛

اعزام سخنرانان و مادحین اهل بیت به کرمانشاه برای خدمت به آ‌سیب دیدگان

آبفروش از اعزام سخنرانان و مادحین اهل بیت(ع) به کرمانشاه برای خدمت به آ‌سیب دیدگان خبر داد و گفت: این کاروان ابتدا برای کمک رسانی به روستاهای حادثه دیده رفته و در نهایت از آسیب دیدگان با پرچم متبرک گنبد امام رضا(ع) عیادت می شود.
کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور

رحیم آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از اعزام و حضور تعدادی از سخنرانان، شعرا و مادحین اهل بیت(ع) به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد و گفت: این افراد بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب برای یاری رساندن به آسیب دیدگان مناطق زلزله زده راهی این سفر شده اند.

دبیر جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه حزب الهی ها و بچه های هیأتی همیشه علمدار خدمت به مردم بوده اند، اظهار داشت: شاید در برخی مقاطع فاصله هایی در این خدمت رسانی ها ایجاد شده باشد اما امروز همه هیأتی ها به یاری زلزله زدگان منطقه غرب کشور شتافته اند.

وی ادامه داد: چهره های شاخص کشوری، سخنرانان، مداحان و شعرا و همه ملت انقلابی برای یاری رسانی و تسلی خاطر دادن به بازماندگان، به دستور رهبر معظم انقلاب راهی کرمانشاه و مناطق زلزله زده شده اند.

آبفروش با بیان اینکه این چهره ها می توانند بلندگوی مطالبات مردم باشند، تصریح کرد: شعرای آیینی برای احساس و لمس واقعیات رخ داده به این مناطق آمده اند تا بتوانند اشعاری در رثای این حوادث جانسوز مطرح کنند؛ باید این نکته را مدنظر داشت، خانواده هایی که عزیزان خود را از دست داده اند، از ترحم های تصنعی تنفر دارند.

وی به کمک های نقدی که مردم به هنرمندان داده اند تا به نیابت از آن ها به زلزله زدگان کرمانشاه بدهند اشاره کرد و گفت: وقتی حامد عسکری از هنرمندان و شاعران از شب گذشته در فضای مجازی اعلام کرد قصد دارد به مناطق غرب کشور برود تا امروز صبح حدود 18 میلیون وجه به حساب وی واریز شده است.

دبیر جامعه ایمانی مشعر افزود: تندیس هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر نیز در اقدامی انسان دوستانه از سوی حامد عسکری به حراج گذاشته شده تا عواید فروش آن به زلزله زدگان اهدا شود.

وی ادامه داد: این کاروان به همراه خود اقلامی نظیر اسباب بازی، دفتر، پرچم های کوچک حرم مطهر رضوی را برای کودکان به همراه دارد؛ همچنین پرچم متبرک گنبد آستان قدس رضوی برای عیادت از آسیب دیدگان در بیمارستان های غرب کشور، همراه این کاروان است.

آبفروش خاطرنشان کرد: بسیاری از موکب های ایرانی در کربلا، پس از حادثه زلزله در کرمانشاه بلافاصله تمامی امکانات خود را از عراق به ایران منتقل کردند و در واقع از عملیات اربعین، وارد عملیات کرمانشاه شدند؛ ستادهای اربعین نیز کمک های اربعین را به این مناطق گسیل داشته اند.

وی در پایان به برنامه این کاروان اشاره کرد و ابراز داشت: مهمترین برنامه ما در ابتدا حرکت به سمت روستاهای حادثه و کمک رسانی به این مناطق است؛ پس از آن به شهر سرپل ذهاب رفته و در پایان به عیادت از آسیب دیدگان در بیمارستان های کرمانشاه خواهیم پرداخت.

گفتنی است حجج اسلام سیدمهدی‌خضری، سیدمنصور موسوی، سیدحسین موسوی و احمد واعضی، میثم مطیعی، ابوذر بیوکافی، مهدی رسولی و ناصر فیض، میلاد عرفان پور، رضا وحید زاده، سیدرضا یعقوبی آل، محمد مهدی سیار، حامد عسکری، علی داودی، سید احمد عبودتیان و سعید قاسمی از افراد حاضر در این کاروان هستند./840/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات