۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۳۸۲۵۸
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

مجالس عزاداری امام حسین سرمایه ای برای رسیدن به اوج ایمان است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: ضیافت معنوی امام حسین(ع) در قالب مجالس و محافل عزاداری، سرمایه‌ای عظیم برای رسیدن به اوج ایمان است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در مراسم سوگواری دهه پایانی ماه صفر که به میزبانی مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) دامغان و همت هیأت رزمندگان اسلام این شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: خداوند متعال مقدر کرده است که ما هرسال قمری را با محرم و ضیافت معنوی عزای حسینی آغاز کنیم، چله ای حسینی را پشت سربگذاریم و بیندیشیم که چه اتفاقی افتاده است که خداوند به حرکت امام حسین(ع) برکت داده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: یک سوال مهم برای خود مطرح کنید، چرا خداوند به برخی افراد و ارزش ها تعالی و برکت می دهد، چرا بین علما و مراجع عظیم الشان تنها یک نفر امام می شود، چطور بین شاگردان امام تنها یک نفر آقای مسلمین و شیعیان می شود، چرا بین شهدای گرانقدر مدافع حرم یک نفر شهید حججی می شود؛ اینجاست که باید با عنایت به حدیث شریف نبوی بدانیم که در نزد خدا نسب و فامیلی مهم نیست آنچه موجب برکت می شود و آدمی را به درجات عالی بهشت می رساند تقوا و عمل صالح است.

وی خاطرنشان کرد: باید از خود بپرسیم که آیا در این بیش از پنجاه روز که از محرم و صفر می گذرد از دنیا و شیرینی هایش بریده ایم و قلبا وارد ضیافت الهی امام حسین(ع)شده ایم؟ آیا رنگ خدایی و رنگ حسینی و رنگ ولایی گرفته ایم؛ آیا از محضر با عظمت قمربنی‌هاشم(ع) درس بصیرت و اخلاص گرفته ایم و عمل و رفتار و اخلاقمان خدایی بوده است؟

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان اینکه خداوند با کسی نسبتی ندارد با کسی رابطه خصوصی ندارد تا به آن دلیل به او چیزی بدهد یا از او چیزی بردارد مگر عمل صالحت که تو را به بهشت می برد،  تصریح کرد: اگر بتوانیم به یقین بگوییم که بیش از 50 روز لقمه حلال خورده ایم، گناه نکردیم و به سوی ناپاکی ها نرفته ایم، نماز اول وقت و نافله خوانده ایم و با ذکر خدا مانوس بوده ایم؛ آنگاه می توانیم امیدوار به تربیت نبوی، فاطمی، حسنی و حسینی باشیم؛ دین ما با حسین(ع) معنی پیدا می کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضیافت الهی امام حسین(ع) را تربیت کننده و رشد دهنده یاران باکرامت آن حضرت و تحول بخش در زندگی شیعیان دانست و اظهارداشت: اگر وارد ضیافت شدیم، حرکت کردیم و وارد گردونه تقوا شویم در مسابقه معنوی رسیدن به درجات عالی بهشت بر دیگر ابرار سبقت می گیریم؛ سیدالشهدا(ع) نردبانی نورانی ساختند که هر کس به قدر لیاقت و ظرفیتش از پله های آن بالا می‌رود.

وی با ذکر روایتی از نبی مکرم اسلام مبنی بر اینکه پیامبر(ص) به جمعی از اقوام خود فرمودند، عده ای از شما در آخرت مرا نمی شناسید و من نیز شما را نمی شناسم مگر کسانی که عملشان برای خدا باشد؛ افزود: عاشورا عصاره شناخت، آگاهی، بصیرت، مودت، ولایت و محبت است و عزاداری امام حسین(ع) سرمایه عظیمی است که باید به کمک آن تا اوج ایمان حرکت کنیم./977/پ202/ب1

ارسال نظرات