۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۵۳۸۲۴۵
پژوهشگر حوزوی:

تجمل گرایی مسؤولان دلسرد کننده است

حجت الاسلام مداحی گفت:‌ متأسفانه برخی مسؤولان تنها در وقت انتخابات به محافل مردمی آمده و از احوال آنها جویا می شوند، اما بعد از اینکه رأی آوردند دیگر خواسته های مردم را فراموش کرده و تجمل گرا می شوند.
تجمل گرایی

حجت الاسلام عباس مداحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه محافل مذهبی نقش گسترده ای را در جریان انقلاب اسلامی ایفا کرده اند، گفت: با توجه به جریان انقلاب و دفاع مقدس به وضوح درمی‌یابیم که از ابتدا این نیروهای مردمی بودند که بسیاری از مشکلات را حل می کردند، همچنین با اندکی دقت بیشتر نیز می دانیم که بیشتر این نیروها از مساجد و محافل مذهبی سر بلند کرده و به صحنه ورود پیدا می کردند.

مسؤولان در محافل مذهبی حضور فعالانه داشته باشند

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ضروری است که مسؤولان در محافل مذهبی حضور فعالانه داشته باشند و با حضور خودشان به مردم دلگرمی داده و آنها را نسبت به نظام خوشبین کنند، چراکه در روایات آمده است که مردم به مسؤولانشان نسبت به پدرانشان شباهت بیشتری دارند؛ بنابراین اگر مسؤولان اهل شرکت در محافل مذهبی و گره گشایی از امور مردم باشند به یقین مردم نیز از آنها تبعیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مسؤولان برای حل مشکلات جامعه می توانند از ظرفیت جوانان حاضر ر محافل مذهبی استفاده کنند، عنوان کرد: مسؤولان بعد از حضور در محافل مذهبی باید از مشکلات مردم آگاه شده و در جهت حل آن مشکلات تلاش داشته باشند؛ همچنین می توانند با حضور در این نوع مجالس در جهت پرهیز از تجمل گرایی و اعمالی از این دست فرهنگ سازی کنند.

تجمل گرایی مسؤولان، مردم را نسبت به نظام دلسرد می کند

حجت الاسلام مداحی ابراز داشت: متأسفانه برخی مسؤولان تنها در وقت انتخابات به محافل مردمی آمده و از احوال آنها جویا می شوند، اما بعد از اینکه رأی آوردند دیگر خواسته های مردم را فراموش کرده و تجمل گرا می شوند؛ به یقین تجمل گرایی مسؤولان و اعمالی همانند حقوق های نجومی و غیره مردم را نسبت به نظام دلسرد می کند.

شمه ای از فعالیت های محافل مذهبی در جامعه

پژوهشگر حوزوی با اشاره به اینکه صندوق های قرض الحسنه‌ای  که مساجد تأسیس می کنند در جهت بهبود اقتصاد کشور بسیار اثرگذار است، بیان کرد: رسیدگی به بیمارستان‌ها، خرید جهیزیه، کمک به محرومان و عیادت بیماران از جمله کارهایی است که محافل مذهبی در جامعه انجام می دهند و مردم را نسبت به ارزش های انقلاب اسلامی دلگرم می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در عرصه محافل مذهبی باید به گونه ای فرهنگ سازی شود که هیأت ها و محافل طوری عمل کنند که عملشان زمینه ساز ظهور مهدوی باشد./841/ت ۳۰۲/س

ارسال نظرات