۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۳۸۲۴۴
مبلغ نمونه حوزه علمیه مطرح کرد؛

فعالیت گروه‌های جهادی مصداق بارز «صدقه جاریه»

حجت الاسلام مرادی گفت: اگر فرهنگ کار جهادی در جامعه گسترش پیدا کند به یقین بسیاری از مشکلات عمیق جامعه به سرعت حل می شود.
حجت‌الاسلام حسن مرادی اردوی جهادی

حجت الاسلام حسن مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه گروه جهادی یعنی اینکه عده ای بی منت و بی توقع کارهایی را بر عهده می گیرند و انجام می دهند، گفت:‌ گروه های جهادی علاوه بر کارهایی از قبیل بازسازی می توانند در جهت فرهنگ سازی نیز فعالیت داشته باشند و بر معنویت افراد نیز تأثیر بسزایی بگذارند.

یکی از پیامدهای کار جهادی، ایجاد الفت میان قلوب مسلمانان جهان است

این مبلغ جهادی با اشاره به اینکه نمونه بارز کار جهادی در پیاده روی عظیم اربعین قابل مشاهده است، اظهار داشت: کارکنان و مبلغان جهادی می توانند با کارهای خالصانه و بی توقع خودشان، میان مسلمانان جهان الفت ایجاد کرده و دل ها را به یکدیگر نزدیک سازند.

کار جهادی به منزله لبیک گفتن به خداوند و اولیای الهی است

وی افزود: کار جهادی به منزله لبیک گفتن به خداوند و اولیای الهی است، برای همین هنگامی که شخص به کار جهادی می پردازد، درون وجود خودش احساس شور و شعف کرده و حس و حال معنوی پیدا می کند و همین سبب می شود که زندگی خود را وقف خدمت به مردم کند.

حجت الاسلام مرادی افزود: امام صادق(ع) در روایتی جهاد را بر چهار نوع دانسته اند که یکی از آنها پایه گذاری سنت های الهی است؛ بنابراین کارهایی که کارکنان جهادی انجام می دهند نوعی صدقه جاریه است که بعد از فوت کارکنان جهادی نیز باقی مانده و سبب می شود ثوابش به آنها در قیامت برسد.

کار جهادی یعنی خود را فراموش کردن و جامعه را دیدن

مبلغ نمونه حوزه علمیه قم در پایان نشاط، آموزش و فراگیری کار تشکیلاتی را از جمله پیامدهای کار جهادی خواند و ابراز داشت: کار جهادی یعنی خود را فراموش کردن و جامعه را دیدن؛ اگر فرهنگ کار جهادی در جامعه گسترش پیدا کند به یقین بسیاری از مشکلات عمیق جامعه به سرعت حل می شود./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات