۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۳۸۲۴۱

چند خبر کوتاه از خوزستان

برپایی نخستین نمایشگاه عکس قاب محرم در بندرامام خمینی، اعزام نخستین گروه جهادی استان خوزستان به مناطق زلزله زده، برگزاری ۱۲۰ مراسم عزاداری اربعین حسینی در بندرماهشهر و برگزاری مراسم چهارمین سالگرد شهید مسلمی سواری در معراج شهدای اهواز چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، سید ستار فاطمی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر امام خمینی (ره ) در نشست انجمن فیلم و عکس بندر امام خمینی خواستار برنامه ریزی و برگزاری هر چه بهتر این رویداد فاخر فرهنگی هنری و آیینی شد.

همچنین ایرج عباسی مسؤول انجمن فیلم و عکس بندر امام خمینی (ره ) با اشاره به استقبال خوب هنرمندان عرصه فیلم و عکس گفت: قرار است 30 اثر از همه آثار رسیده به عنوان آثار برگزیده به نمایشگاه راه پیدا کنند.

براین اساس آیین افتتاح نخستین نمایشگاه عکس قاب محرم در روز چهارشنبه امروز ساعت 9 با حضور مسئولان محلی بندر امام خمینی (ره) برگزار شد.  

اعزام نخستین گروه جهادی استان خوزستان به مناطق زلزله زده

زاهد ممبینی، مسؤول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان ضمن اشاره به اعزام یک گروه جهادی دانشجویی جهت خدمت رسانی به مردم آسیب دیده سرپل ذهاب گفت: هم اکنون آماده اعزام 45 گروه جهادی دانشجویی دیگر هستیم.

 مسؤول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان در ادامه افزود: افزون بر لزوم مشارکت ارگان ها نظامی و غیر نظامی در کاستن رنج مردم زلزله زده، دانشجویان ایثارگر و مخلص جهادی حاضر و آماده جهت حضور در این مناطق و خدمت به هموطنان عزیز هستند.

برگزاری 120 مراسم عزاداری اربعین حسینی در بندرماهشهر

حجت اسلام سید علی رضوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرماهشهر با اشاره به نقش مهم سازمان تبلیغات اسلامی در برپایی مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر به ویژه اربعین حسینی، از برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی از سوی 120 مسجد و هیأت مذهبی در شهرستان خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرماهشهر افزود: افزون بر برپایی مراسم عزاداری در سطح شهرستان و روستاهای تابعه، سخنرانی روحانیان و برگزاری زیارت اربعین حسینی همزمان با مراسم عزاداری به همت هیئت های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ ها از برنامه ‌های اداره تبلیغات اسلامی بندرماهشهر است.

این مقام مسؤول بیان داشت: سخنرانی مبلغین و مبلغه ها اعزامی این اداره، مداحی مداحان اهل‌بیت (ع) و سینه زنی دسته‌ های عزاداری از جمله برنامه‌ های این مراسم است.

حجت الاسلام رضوی در پایان خاطر نشان شد: دستگاه‌ های فرهنگی باید با نگاهی جدی در برگزاری این مراسم مشارکت و حضور فعال داشته و با برنامه‌ریزی مدون در اجرای این مراسم، الگوی جدیدی را به کشور ارائه دهند.

برگزاری مراسم چهارمین سالگرد شهید مسلمی سواری در معراج شهدای اهواز

به مناسبت سالگرد شهادت مدافع حرم ناصر مسلمی در مراسمی یاد و خاطره شهیدان مدافع حرم خوزستان گرامی داشته شد.

در این مراسم که با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های استان خوزستان همراه بود به تکریم شهدای گرانقدر مدافع حرم به ویژه خانواده شهید مسلمی پرداخته شد.

در این آیین معنوی که در ستاد معراج شهدای اهواز برگزار شد اقشار مختلف مردم به ویژه جمعی از خانواده ‌های معظم شهدا و ایثارگران، رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و بسیجیان سلحشور حضور داشتند.

در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت جوان دلیر شهید مسلمی سواری جمعی از رزمندگان گردان‌ های جعفر طیار و امیرالمومنین (ع) اهواز نیز حضور داشتند و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به مقام شامخ این شهید مدافع حرم ادای احترام کردند.

این شهید دارای دو فرزند پسر به نام های علیرضا و بنیامین و دو دختر است و در آبان ماه سال 1392 همزمان با دهه اول محرم در دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) توسط گروه‌ های تکفیری در سوریه به شهادت رسید./9456/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات