۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۳۸۲۴۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز:

وقف فرهنگی و مذهبی راهکاری برای مقابله با نفوذ دشمنان است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: وقف فرهنگی و مذهبی و اجرای دقیق نیت ها از سوی متولیان، راهکاری برای مقابله با نفوذ و تهاجم دشمنان دین مبین اسلام و جامعه اسلامی است.
 مدیر کل اوقاف و امور خیریه 
استان البرز

حجت الاسلام محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، گفت: وقف فرهنگی و مذهبی و اجرای دقیق نیت ها از سوی متولیان، راهکاری برای مقابله با نفوذ و تهاجم دشمنان دین مبین اسلام و جامعه اسلامی است. 

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در رابطه با برنامه های دهه وقف، بیان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه، امام جمعه کرج و اصحاب، متولیان و کارکنان وقف، دیدار با استاندار البرز، سرکشی از خانواده های معزز شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم، برگزاری مسابقات عمومی و اهدای جوایز نفیس و ارزنده به برگزیدگان، زنگ هفته وقف در مدارس، طرح موضوع انشا با موضوعات وقف، بقاع متبرکه امامزادگان در سطح استان، حضور کارشناسان وقف در سیستم آموزش و پرورش و دیدار با دانش آموزان، تجلیل از واقفان برجسته، هیئت امنای فعال و خادمان مساجد و امامزاده های استان البرز، تبلیغات وسیع میدانی در سطح استان و شهرستان، نشست خبری با اصحاب رسانه، برگزاری همایش یاوران وقف، نشست های صنفی و تخصصی وقف با حضور اصناف مختلف، برپایی ایستگاه های واقف باشیم، حضور مبلغان حوزه علمیه قم در مرکز استان و شهرستان ها، حضور معاونان و کارشناسان خبره حوزه وقف در صداوسیما، غبارروبی آستان های مقدس و امامزادگان شاخص با حضور آحاد مختلف مردم و مسؤولان، اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی، حضور کارشناسان و خبرگان عرصه وقف در نشست ها و برگزاری همایش وقف و رسانه از جمله برنامه های اداره کل اوقاف استان البرز در هفته وقف است.

ثبت هفت وقف جدید در استان البرز

حجت الاسلام صالحی با بیان این که در سال جاری هفت وقف دید در استان البرز ثبت نهایی شده است، اظهار داشت: اقدامات لازم جهت ثبت نهایی پنج وقف جدید نیز در حال انجام است که تا پایان هفته وقف به موقوفه های گذشته افزوده خواهند شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: امیدواریم که تا پایان سال جاری، وقف های جدیدی بر حسب نیازهای روز استان از سوی مردم صورت پذیرد.

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه کارکردهای وقف در ابعاد مختلف صورت می گیرد، گفت: وقف در تمامی حوزه های فرهنگ، امور اجتماعی، مذهب، علم و فناوری، دارو و درمان و مباحث دیگر کاربرد دارد.

استان البرز در تمامی حوزه ها نیازمند به وقف است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به این نکته که استان البرز در تمامی حوزه ها نیازمند به وقف است، بیان کرد: هیچ حوزه ای از استان البرز در رابطه با وقف اشباع شده نیست و در مسائلی همچون مباحث قرآنی، امور اجتماعی، علم و فناوری، آموزش، درمان، تحصیل، اشتغال و ازدواج جوانان به موقوفات جدید نیازمند هستیم.

حجت الاسلام صالحی اظهار داشت: واقفان خیراندیش نیات خود را کلی بیان کنند تا متولیان بر اساس نیازهای روز جامعه برای موقوفات برنامه ریزی کنند.

وی افزود: وقف فرهنگ و مذهب در حوزه تعلیم شعائر دین، متولیان را مجاز به برنامه ریزی در بخش های مختلف قرآن، عزاداری،زیارت و جشن های اهل بیت(ع)  می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر واقفان خیر اندیش از نظر تعداد و کیفیت، موقوفات قابل توجهی را می توانند انجام دهند، گفت: امیدواریم خیران  استان البرز به یاری متولیان بشتابند و فرهنگ وقف را در جامعه بیش از پیش افزایش دهند./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات