۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۳۸۲۳۴
در حاشیه جلسه هیات دولت؛

قاضی‌زاده هاشمی: تحت هر شرایطی بهداشت مردم باید مورد توجه قرار بگیرد

وزیر بهداشت و درمان در مورد شرایط زلزله‌زدگان در کرمانشاه، گفت: در هر شرایطی کار بهداشت مردم نباید بر روی زمین بماند و وظایفی که بر عهده ما بوده نیز انجام شده یا در حال انجام است.
هاشمی وزیر بهداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره اقدامات وزارت بهداشت برای تامین داور اقلام بهداشتی در مناطق زلزله‌زده گفت: کسانی که در این حادثه آسیب دیدند بیشتر از ناحیه شکستگی بوده که همه آنها بستری شدند، این کار هم در تهران و هم در سنندج و همدان انجام شده است، زیرا رعایت بهداشت در امر پزشکی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: به دلیل قطع و وصل شدن آب تا یک هفته باید مراقبت‌های ویژه انجام شود، زیرا آب آشامیدنی نباید با آب فاضلاب‌ها و لوله‌های دیگر مخلوط شود.

وزیر بهداشت و درمان تأکید کرد: خوشبختانه تیم‌های پزشکی ما در شهرستان‌ها و روستاها فعال هستند ولی مردم عزیز نیز باید بهداشت را رعایت کنند، با این وجود برخی از احشام ما زیر آوار هستند و باید نسبت به بیماری‌های ناشی از اجساد آنها، نکات بهداشتی رعایت شود.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: با وجود وصل شدن آب در طول یک هفته ما ضروری می‌دانیم که آب با تانکر به مردم ارسال شود، در این راستا هلال احمر و استانداری تمام تلاش خود را می‌کنند، وظایفی که بر عهده ما بوده نیز انجام شده یا در حال انجام است.

وی افزود: با وجود آنکه مواد غذایی به مردم ارسال می‌شود باید مواظب باشیم که خدایی نکرده آلودگی وجود نداشته باشد، در هر شرایطی کار بهداشت مردم نباید بر روی زمین بماند هرچند که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در این زمینه خوش درخشیده‌ است./816/۲۰۲/ح

ارسال نظرات