۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۳۸۲۱۰
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی:

ترویج فرهنگ کتابخوانی سبب رشد و ترقی جامعه اسلامی می شود

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی سبب رشد و ترقی جامعه اسلامی می شود، گفت: فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده ها نهادینه شود تا این عادت پسندیده نسل به نسل منتقل شده و به روشنایی آینده فرزندان جامعه اسلامی کمک کند.
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی

حجت‌الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی مدیر حوزه علمیه استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، گفت: امروزه باید در حوزه کتابخوانی نیازهای روز جامعه بررسی شده و بر طبق آن خوراک کتابخانه ها تامین شود.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این نکته که امروزه مسأله کتابخوانی اهمیت داشته و سبب افزایش اطلاعات و علم انسان می شود، اظهار داشت: به فرموده قرآن کریم((هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ))، افراد دارای علم و مطالعه با نادانان یکسان نیستند.

عوامل کاهش فرهنگ کتابخوانی در کشور

حجت‌الاسلام سپاسی آشتیانی در رابطه با عوامل کاهش فرهنگ کتابخوانی در کشور، بیان کرد: عدم توجه نهادهای تبلیغی و رسانه ها به تولید برنامه هایی در زمینه تشویق مردم به کتابخوانی سبب کاهش این فرهنگ در کشور و جامعه اسلامی شده است.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این نکته که امروزه آثار هنر ارزشمندی با هدف افزایش سرانه مطالعه در کشور وجود ندارد، گفت: رسانه ها باید با برنامه ریزی و تشکیل برنامه های مدون در شکل گیری فرهنگ کتابخوانی مردم جامعه اسلامی نقش موثری را ایفا کرده و سبب افزایش آگاهی اجتماعی شوند.

فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده ها نهادینه شود

حجت‌الاسلام سپاسی آشتیانی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی سبب رشد و ترقی جامعه می شود، بیان کرد: فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده ها نهادینه شود تا این عادت پسندیده نسل به نسل منتقل شده و به روشنایی آینده فرزندان جامعه اسلامی کمک کند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی افزود: امروزه باید در جامعه اسلامی به افراد دارای مطالعه و قابلیت های علمی بهای بیشتری داده شده و در مسائل مختلف کشوری و مسؤولیت ها از آنان استفاده شود.

دولت در مسیر کاهش قیمت کتاب برنامه ریزی کند

حجت‌الاسلام سپاسی آشتیانی با اشاره به این که کتابخانه ها باید تخصصی شوند، گفت: دولت باید با شناسایی مکان های مناسب و برنامه ریزی دقیق، کتابخانه هایی مجهز با کتاب های مورد نیاز روز مردم جامعه و در دسترس عموم بسازد.

وی ادامه داد: امروز مردم به کتبی احتیاج دارند که قدرت خرید آن ها را ندارند و کتاب های تخصصی خاص نیز در کتابخانه ها موجود نیست، از این رو دولت باید در مسیر کاهش قیمت کتاب برنامه ریزی کند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در پایان اضافه کرد: رسانه ها باید با برگزاری مسابقاتی با جوایز نفیس و تشویق خانواده ها به کتابخوانی، تولید فیلم، آثار هنری و برنامه های خاص رادیویی و سخنرانان و نهادهای مذهبی با بیان هشدار و تشویق مردم به افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه کمک کنند./842/ت302/ب1

ارسال نظرات