۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۵۳۸۲۰۷
مدیر مدرسه علمیه صاحب الامر آشتیان:

خانواده ها برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در فرزندان دغدغه داشته باشند

مدیر مدرسه علمیه صاحب الامر(عج) آشتیان با بیان اینکه باید خانواده ها در مسیر افزایش فرهنگ کتابخوانی فرزندان پیش قدم باشند، گفت: خانواده ها باید سبب انس و الفت هر چه بیشتر فرزندان خود با کتاب شوند.
مدیر مدرسه علمیه صاحب الامر(عج) آشتیان

حجت الاسلام ابراهیم حسن زاده مدیر مدرسه علمیه صاحب الامر(عج) آشتیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان اینکه خانواده ها در مسیر افزایش فرهنگ کتابخوانی فرزندان پیش قدم باشند، گفت: خانواده ها باید سبب انس و الفت هر چه بیشتر فرزندان خود با کتاب شوند.

عوامل کاهش فرهنگ کتابخوانی در کشور

مدیر مدرسه علمیه صاحب الامر(عج) آشتیان در رابطه با عوامل کاهش فرهنگ کتابخوانی در کشور، بیان کرد: بمباران اطلاعاتی موجود در فضای مجازی و دسترسی آسان به اطلاعات از طریق آن، سبب کاهش رغبت ملت ایران اسلامی به امر کتابخوانی شده است.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به زیرساخت های مورد نیاز برای افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه، اظهار داشت: جامعه اسلامی باید با تجهیز کتابخانه ها و فراهم کردن امکانات مناسب در مسیر افزایش سرانه مطالعه کشور و تشویق مردم به کتابخوانی گام بردارند.

جذب جوانان به  فرهنگ نیکوی کتابخوانی

مدیر مدرسه علمیه صاحب الامر(عج) آشتیان با بیان این نکته که  کتابخانه ها باید تخصصی شوند، گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران باید با ساخت کتابخانه های تخصصی در حوزه های گوناگون، سبب جذب جوانان به  فرهنگ نیک کتابخوانی شود.

حجت الاسلام حسن زاده بیان کرد: امروزه بافت های اکثر کتابخانه های کشورفرسوده است، میز و صندلی ها و امکانات موجود به روز نبوده و باید متنوع شوند.

مدیر مدرسه علمیه صاحب الامر(عج) آشتیان ادامه داد: دولت باید در راستای عرضه آسان کتاب برای دسترسی بیشتر مردم برنامه ریزی هایی را انجام داده و در جهت افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعالیت کند.

برگزاری مسابقات کتاب سرانه مطالعه را افزایش می دهد

وی افزود: افراد نیازمند به کتاب های تخصصی قدرت خرید آن ها را ندارند، لذا باید هزینه  انتشارات و نشر کتاب کاهش یافته تا  در دسترس عموم مردم قرار گیرند.

حجت الاسلام حسن زاده با بیان این نکته که باید افکار عمومی را با برگزاری مسابقات به سوی مطالعه کتاب سوق دهیم، گفت: برگزاری مسابقات کتاب و کتابخوانی سرانه مطالعه را افزایش داده و سبب افزایش شوق مردم به کتابخوانی می شود و باید برای این امر برنامه ریزی های مفیدی صورت گرفته و جوایز نفیسی تهیه شود.

مدیر مدرسه علمیه صاحب الامر(عج) آشتیان در ادامه اظهار داشت: امیدواریم که با کاهش قیمت کتاب، فراهم شدن زیر ساخت های لازم و همراهی دولت با ناشران، تمامی اقشار جامعه قادر به خرید و تهیه کتاب های مورد نظر خود باشند./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات