۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۳۸۲۰۵
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

انتقاد فلاحت پیشه از روند امداد رسانی به زلزله زدگان

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به نیازمندی ها و مشکلات آسیب دیدگان زلزله، از روند امداد رسانی و کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه به شدت انتقاد کرد.
فلاحت پیشه

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم دالاهو و اسلام آباد غرب استان کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از روند امداد رسانی و کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه به شدت انتقاد کرد.

وی با اشاره به مشکلات و چالش های موجود در مناطق سیل زده افزود: مدیریت کمک رسانی این حادثه یک مدیریت مبدأ بوده و مدیریت مقصد نیست، از مبدأ آبروی مردم محروم را برده اند و مدام می گویند کمک رسانی می شود و تیم های اعزامی حضور پیدا کرده اند اما در مقصد می بینیم که حتی یک چادر برای مردم نیامده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار  داشت: در حال حاضر مردم دالاهو در دمای زیر صفر از مشکل نبود چادر، غذا و آب رنج می برند و  به آن ها کمک رسانی نشده است، مجبور شدیم برای این مسأله جلسه شورای تأمین را تشکیل دهیم که غالبا برای مسائل امنیتی تشکیل می شود، در دالاهو جلسه شورای تأمین گذاشتیم تا مشکل غذا، آب و چادر به بحران انسانی تبدیل نشود که ممکن است بدتر از خسارت زلزله باشد.

وی ادامه داد: فرماندار دالاهو اعلام کرد که امروز تمام چادرهای هلال احمر شهر توزیع شده اما حتی یک چادر از شهرهای دیگر و استان کرمانشاه به این شهر داده نشده است و این مشکل در قصر شیرین، سرپل ذهاب و مسکن مهر اسلام آباد غرب نیز وجود دارد که مردم بدون چادر زندگی می کنند.

فلاحت پیشه ابراز داشت: متأسفانه عمق فاجعه بیش از آن چیزی است که خبر رسانی می شود، متأسفانه رسانه ملی و دیگر رسانه ها تنها مدیریت مبدأ را انجام می دهند یعنی آبروی مردم را برده اند اما هیچ کمکی دریافت نشده است، با آقای لاریجانی صحبت کردم تا این مشکلات را پیگیری کنیم، بنده از دوستان خود پول قرض خواستم تا بتوانم به مردم  کمک کنم اما در صداوسیما زیرنویس هایی می آید که معلوم نیست برای کدام شهر است.

وی عنوان کرد: از طریق دولت نیز پیگیری هایی داشتیم، امروز یک هواپیما که نصف آن مسؤولان دولتی بودند در کرمانشاه حضور پیدا کردند که اگر به جای هر مسؤولی یک چادر می آوردند بیشتر به نفع مردم بود، آقایان با حضور در کرمانشاه و دریافت حق مأموریت چه کار می کنند؟

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: کاش به جای آن ها چادر می آوردند که حداقل مشکل یک خانواده حل شود، روند کارها به هیچ عنوان رضایت بخش نیست، ما نگران امشب بودیم که متأسفانه فرا رسید و مردم بدون چادر گرفتار هستند، مردم با سوزندان هیزم خود را گرم می کنند و این روند هرچه سریعتر باید اصلاح شود./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات