۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۳۸۲۰۳
در حاشیه جلسه هیأت دولت؛

بطحایی: مدارس کرمانشاه تا زمان بازسازی دو شیفت می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در مورد وضعیت دانش‌آموزان کرمانشاه در نبود مدارس سالم، گفت: برای این کار از دو شیف کردن مدارس استفاده خواهد شد تا در تحصیل دانش‌آموزان وقفه‌ زیادی نیفتد.
بطحایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره اقدامات این وزارتخانه برای زلزله‌زدگان، گفت: در پی این اتفاق صدمات زیادی به مدارس غرب کشور وارد شده است، البته شاهد گزارش‌هایی از دو منطقه کردستان و ایلام هم بوده‌ایم که نشان می‌دهد به مدارس این مناطق هم لطمه وارد شده است.

وی ادامه داد: براساس تنظیمات مقررات اعتباراتی را پیش‌بینی کرده‌ایم که برپایه آن سریعا مدارس که قابل استفاده نیستند را بازسازی کنیم و آن دسته از مدارس هم که ایمن نمی‌باشند ایمن‌سازی نماییم.

وزیر آموش و پرورش تاکید کرد: در این دوران ما مجبوریم که برخی مدارس را دو شیفت کنیم تا این امکان فراهم شود که دانش‌آموزان به تحصیل خود ادامه دهند تا این تحصیل با وقفه مواجه نشوند.

بطحایی یادآور شد: تلاش ما براین است که با حداقل تلاش ایمن حداکثر دانش‌آموزان را فراهم کنیم و وقفه‌ای هم در تحصیل آنها ایجاد نشود.

وی در رابطه با این موضوع که تا چه زمانی مدارس کرمانشاه تعطیل است، نیز افزود: این موضوع منوط به این است که تا چه زمانی بتوانیم راهکارهای پیش رو برای دو شیفت کردن مدارس را فراهم کنیم و یا بتوانیم کانکس‌هایی را برای تحصیل تعبیه کنیم، البته اقدامات از اول هفته آینده آغاز می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: برای دانش‌آموزان خدمات مشاوره‌ای را خواهیم داشت تا آنهایی که متاسفانه والدین خود را از دست داده‌اند با مشکلات دیگری مواجه نشوند.

بطحایی در پایان گفت: هدف ما از این کلاس‌های مشاوره‌ای این است که آستانه تحمل فرزندان را بالا ببریم تا بفهمند پدیده‌ای رخ داده که مدیریتش برعهده کسی نبود و در یک فضای سازش بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند./816/۲۰۲/ح

ارسال نظرات