۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۳۸۲۰۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

ترویج سیره اهل بیت سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه ترویج سیره اهل بیت(ع) سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود، گفت: توجه به فرمایشات و سیره عملی زندگی اهل بیت(ع) سبب هموار شدن راه سعادت برای انسان ها خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی  ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اراک، ضمن عرض تسلیت روزهای پایانی ماه صفر، رحلت پیامبر اکرم(ص) ، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و  امام رضا(ع) و ضمن آرزوی توفیق و بهره برداری از این ایام، گفت: مردم در ایام ماه محرم و صفر به برگزاری مجالس و سوگواری پرداخته و خیل عظیم عاشقان و مشتاقان امام حسین(ع) در اربعین حسینی به کربلای معلی مشرف شدند.

حجت الاسلام قربانپور ادامه داد: در ایام پایانی ماه صفر برنامه های متنوعی در سطح استان مرکزی برای دلدادگان اهل بیت(ع) برنامه ریزی شده است و امیدواریم این برنامه های پسندیده به نحو احسن برگزار شوند.

قرائت زیارت بعید پیامبر اکرم(ص) در بیش از 40 مصلای استان مرکزی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: بیش از 40 مصلی و اماکن مقدس استان مرکزی، در روز 28 صفر و قبل از نماز جمعه،  به قرائت زیارت بعید پیامبر اکرم(ص) خواهند پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضمن عرض تسلیت رو زهای پایانی ماه صفر، رحلت پیامبر اکرم(ص) ، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و  امام رضا(ع) و ضمن آرزوی توفیق و بهره برداری از این ایام، گفت: مردم در ایام ماه محرم و صفر به برگزاری مجالس و سوگواری پرداخته و خیل عظیم عاشقان و مشتاقان امام حسین(ع) در اربعین حسینی به کربلای معلی مشرف شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: در این برنامه ها مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی خواهند پرداخت و روحانیان و واعظان سیره عملی اهل بیت(ع)، فضایل، شخصیت و جایگاه  آنان را تبیین خواهند کرد.

حجت الاسلام قربانپور با بیان اینکه ترویج سیره اهل بیت(ع) سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود، گفت: توجه به فرمایشات و سیره عملی زندگی اهل بیت(ع) سبب هموار شدن راه سعادت برای انسان ها خواهد شد  و آن ها را از افتادن در پرتگاه های ضلالت نجات خواهد داد.

ملت اسلامی سبک زندگی مومنانه را سرلوحه خود قرار دهند 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که خداوند متعال در قرآن کریم پیامبر اکرم(ص) را به عنوان الگوی جامعه اسلامی معرفی کرده است، گفت: ملت اسلامی باید سبک زندگی مومنانه را سرلوحه خود قرار دهند  و سبب تجلی آثار و برکات فراوان در جامعه  شوند.

حجت الاسلام قربانپور در رابطه با برنامه های روز 28ام ماه صفر، بیان کرد: هیئت های مذهبی، اجرای برنامه های دسته روی و سینه زنی را در سطح استان خواهند داشت که این مراسم هر ساله با شور و اشتیاق خاصی برگزار  می شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت خوب هیئت های مذهبی در ایام ماه محرم و صفر، گفت: امیدواریم هیئت های مذهبی در راه سیدالشهدا(ع) به صورت مستمر به فعالیت بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به  اهمیت قرائت زیارت اهل بیت(ع)، اظهار داشت: یکی از راه های ارتباط با اهل بیت(ع)، قرائت زیارت است و امیدواریم زیارت بعید پیامبراکرم(ص)  به نحو احسن انجام شده و خداوند متعال از تمامی دلدادگان حقیقی به لطف و عنایت خویش قبول فرماید./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات