۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۳۸۱۹۰
در حاشیه جلسه هیأت دولت:

نهاوندیان: مشکلات مؤسسات اعتباری در حال حل شدن است

معاون اقتصادی ریاست جمهوری در مورد وضعیت مؤسسات مالی متخلف، گفت: برای این کار یک کمیته سه نفره از سوی سران سه قوه انتخاب شد و تا به امروز اقدامات مؤثری در جهت رفع مشکلات این مؤسسات اتخاذ شده است.
نهاوندیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص رفع مشکل زلزله سپرده‌گذاران تعاونی‌های اعتباری، گفت: برای این کار یک کمیته سه نفره از سوی سران سه قوه انتخاب شد که در این کمیته حجت‌الاسلام اژه‌ای از طرف ریاست قوه قضائیه، پزشکیان از طرف رییس قوه مقننه و شخص بنده از طرف رییس جمهور برای پیگیری پرونده انتخاب شدیم.

وی ادامه داد: با توجه به جلساتی که در این خصوص گذاشتیم قرار شد تعاونی فرشتگان تا مبلغ 200 میلیون تومان همه سپرده‌گذاران‌اش دریافت کنند که در حال حاضر عده‌ای دریافت کرده و یا در حال دریافت هستند که در این صورت 96 درصد از مشکل حل خواهد شد.

نهاوندیان تأکید کرد: در این کمیته مقرر شد سپرده‌های بیش از 200 میلیون نیز تا مبلغ 200 میلیون را دریافت شود و بقیه سپرده‌ها نیز در حال تصمیم‌گیری است.

معاون اقتصادی ریاست جمهوری یادآور شد: در رابطه با تعاونی‌های دیگر یعنی وحدت، البرز ایرانیان و افضل طوس بررسی‌های خوبی تا به امروز انجام شده است و تصمیمات خویب نیز گرفته‌ایم، براساس اقدامات موردنظر در حدود 98 درصد از مشکل این سه تعاونی نیز حل خواهد شد.

وی افزود: در خصوص برخورد با عوامل این اتفاقات نیز اقداماتی حاصل شده و قطعا برخورد جدی با آنها خواهیم داشت، زیرا در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران هیچ کسی حق ندارد به خود اجازه تداخل در اموال عموم مردم را بدهد.

معاون اقتصادی ریاست جمهوری در پایان گفت: با وجود اتفاق رخ داده برای این موسسات آمارها نشان می‌دهد میزان سپرده‌گذاری در حال افزایش و حتی سپرده‌های ثابت‌ هم رشد بیشتری داشته است./816/۲۰۲/ح

ارسال نظرات