۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۳۸۱۷۷
نوبخت خبر داد؛

تصویب مصوبه اي براي حمايت از زلزله زدگان غرب كشور در دولت

رييس سازمان برنامه و بودجه در مورد وضعيت زلزله زدگان غرب، گفت: درباره اين اتفاق مصوبه اي در دولت تصويب شد كه براساس آن دولت ۶۵۹ میلیارد تومان برای تسهیلات و ۲۸۱ میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص پيدا كند.
نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورد شرايط رسيدگي به وضعيت زلزله زدگان، گفت: در خصوص اين اتفاق مصوبه اي در دولت تصويب شد كه براساس آن دولت 659 میلیارد تومان برای تسهیلات و 281 میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص پيدا كند.

وي ادامه داد: به خانواده هايي كه نياز به احداث خانه نيز دارند در روستاها 25 میلیون و شهرها 35 میلیون تومان وام تعلق می گیرد.

سخنگوي دولت تأكيد كرد: در همين راستا 5 میلیون تومان نیز به روستاییان و 6 میلیون تومان هم به شهرنشینان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد، ضمنا آن دسته از خانواده هايي كه نياز به مرمت خانه دارند هم 12 میلیون تومان وام و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند.

نوبخت يادآور شد: براي كساني كه نياز به خريد لوازم خانه دارند در حدود 3 میلیون تومان وام و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض درنظر گرفته ايم، اين موضوع در روستاها نيز با مبلغ 3 میلیون تومان و در شهرها 5 میلیون تومان خواهد بود.

وي در پايان گفت: اين مبالغ فقط براي خانواده هاي زلزله زده است و مربوط به زيرساخت هاي دولتي نمي شود، این ارقام به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است./٨١٦/۲۰۲/ح

ارسال نظرات