۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۳۸۱۷۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خبر داد؛

برگزاری همایش نخبگان قرآنی در هفته وحدت

حجت الاسلام داداش زاده با اشاره به اهمیت وحدت علمای اسلام، گفت: با این هدف نشست های قرآنی با عنوان «وحدت شاهرگ حیات اسلام» در حال برگزاری است که در نهایت، همایش نخبگان قرآنی در هفته وحدت برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام داداش زاده

حجت الاسلام محمد داداش زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در  ارومیه، با اشاره به برگزاری نشست قرآنی با عنوان «وحدت شاهرگ جهان اسلامی» در شهرهای آذربایجان غربی، اظهار داشت: این نشست های تخصصی با هدف تحکیم وحدت میان شیعه و سنی برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این نشست ها با محوریت مباحث قرآنی در شهرهای ارومیه، خوی، نقده و تکاب برگزار می شود، افزود: این نشست ها با حضور اساتید دانشگاه، مدیران قرآنی و روحانیت در سطوح تخصصی و تفسیر آسان برگزار می شود.

حجت الاسلام داداش زاده با اشاره به ارتباط و همکاری خوب میان علمای اهل سنت و شیعه استان و همیاری میان این دو، ابراز داشت: این نشست ها با هدف تعمیق این ارتباط و تحکیم وحدت شیعه و سنی برنامه ریزی ده شده است.

وی با بیان اینکه در ادامه این نشست ها همایشی با حضور نخبگان قرآنی در هفته وحدت برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: قرآن و پیامبر اسلام محور اتفاق میان شیعه و سنی و محور وحدت و انسجام جهان اسلام است که بیش از گذشته باید مورد توجه باشد.

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت سبک زندگی اسلامی در امروز جامعه ما، تصریح کرد: همچنین نشست هایی با موضوع سبک زندگی اسلامی با محورت سبک زندگی قرآنی در شهرهای مختلف برگزار شده و خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون این نشست در شهر نقده با حضور علمای شیعه و سنی در حال برگزاری است، ادامه داد: سبک زندگی اسلامی یک نیاز اساسی در جامعه دینی است و در استان ما لازم است علمای شیعه و سنی با اتفاق نظر بر سبک قرآنی زیستن در ترویج زیست اسلامی همکاری کنند.

حجت الاسلام داداش زاده همچنین به برگزاری مراسم زیارت از بعید نبی مکرم اسلام در سالروز عروج روحانی ایشان در مساجد استان، گفت: این مراسم در مساجد محوری و مصلی های شهرها به ویژه شهر ارومیه با شکوه و عظمت برگزار خواهد شد./۸۵۴/ت302/ب1

ارسال نظرات