۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۳۸۱۳۲
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی:

تمام اجزای عالم هستی در حال تسبیح خداوند هستند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم ظاهر دنیا را درک می کنند ولی بواطن اجزای عالم برای عموم انسان ها قابل درک نیست.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: عالم هستی کاملاً دقیق و حساب شده چیدمان شده است و فقط حضور انسان در طبیعت است که توازن عالم را به هم ریخته است.

وی در ادامه مبحث خداشناسی با اشاره به آیه چهل و چهارم سوره اسراء که می فرماید«تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالأرْضُ وَمَنْ فِیهِنَّ وَإِنْ مِنْ شَیْءٍ إِلا یُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَلَکِنْ لا تَفْقَهُونَ تَسْبِیحَهُمْ إِنَّهُ کَانَ حَلِیمًا غَفُورًا» افزود: همه اجزای عالم هستی شعور دارند و خداوند را تسبیح می کنند ولی این مسأله برای همه انسان ها قابل درک نیست بلکه تنها عده ای از بزرگان و خواص تسبیح اجزای عالم را درک می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی خاطرنشان کرد: آیات قرآن و روایات معصومین بیان می دارد روز قیامت زمین به اعمال خوب و بد انسان ها شهادت می دهد، شهادت بر اعمال انسان جزء جزء و کاملاً دقیق است؛ مردم ظاهر دنیا را درک می کنند ولی بواطن اجزای عالم برای عموم انسان ها قابل درک نیست.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: وقوع اتفاقات در ریزترین اجزای عالم هستی نمایان کننده وجود خالقی دقیق و حکیم است.

استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز کرد: عالم هستی کاملاً دقیق و حساب شده چیدمان شده است و فقط حضور انسان در طبیعت است که توازن عالم را به هم ریخته است؛ برخی از انسان ها متقلب هستند و برای رسیدن به سود بیشتر حاضر هستند سلامتی انسان های دیگر را به مخاطره بیندازند.

وی ادامه داد: بسیاری از نعمت های الهی به واسطه سودجویی برخی از انسان های خداناشناس تخریب می شود؛ سلامتی فرزندان ما در اثر سودجویی های بی حد و اندازه این انسان ها در خطر افتاده است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به آیاتی که راجع به زندگی زنبور عسل بیان شده و با بیان این که زنبور عسل از ریزترین موجودات محسوب می شود و زندگی بسیار عجیبی دارد و همه چیزش مفید است، اذعان کرد: زندگی زنبور عسل آن قدر دقیق و حساب شده است که انسان به تحیر می افتد؛ این همه دقت و حساب و کتاب نمی تواند بدون یک برنامه ریز و بدون مدبر صورت پذیرفته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان گفت: ماده اولیه همه داروهایی که از سوی بشر ساخته می شود از سوی خداوند خلق شده است؛ خداوندی که درد آفریده راه درمان آن را نیز مقرر فرموده است./867/پ202/ب1

ارسال نظرات