۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۳۸۱۰۰
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

رواج سبک زندگی غربی سبب دوری جوانان از امور دینی شده است

سخنران و خطیب حرم رضوی با بیان اینکه در حال حاضر آمار افراد نمازخوان در کشور در بین جوانان پایین است، گفت: برخی از سبک ها و مدل های زندگی غربی که به عنوان الگو در زندگی جوانان امروز نفوذ کرده، سبب بی اعتنایی جوانان به امور دینی شده است.
رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ، سخنران و خطیب حرم رضوی شامگاه سه شنبه 23 آبان در حرم رضوی ضمن عرض تسلیت به خانواد های بازماندگان به مناسبت حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه گفت: دین دارای سه ضلع ایمان، اخلاق و احکام است.

وی درادامه با اشاره به نگرانی پیامبر(ص) درباره خوار شمردن دین اظهار کرد: خوار شمردن دین زمینه های مختلفی دارد چرا که همانطور که یک نویسنده با خوار شمردن کلام خوار می شود و خوار کردن یک فرد نیز به خوار شدن حرفهای آن صورت می گیرد به همین دلیل هر کس به قرآن بی توجهی کند در واقع به نوعی دین را تحقیر کرده است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه قرآن کلام خدا است و این درحالی است که برخی از جوانان بلد نیستند قرآن بخوانند، تصریح کرد: در واقع اصل دین قرآن است و اینکه برخی جوانها نسبت به این امر بی توجه هستند سبب خواری دین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی درادامه با اشاره به شرایط جامعه امروز و سرگردانی جوانان در ساعت های طولانی در فضای مجازی گفت: در واقع امروز بزرگترین خطر جوانان ما را تهدید می کنند که اگر مراقبت و مواظبت نسبت به آنان نداشته باشیم جوانان از دستمان می روند و در نتیجه دین و ایمانی برای آنان باقی نمی ماند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آمار افراد نمازخوان در کشور در بین جوانان پایین است، تصریح کرد: برخی از سبک ها و مدل های زندگی غربی مانند مدل مو و لباس های مدل غربی که به عنوان الگو در زندگی جوانان امروز نفوذ کرده است  سبب بی اعتنایی جوانان به امور دینی شده است.

این کارشناس مذهبی درادامه با بیان اینکه توهین به شخصیت ها و ارزش های دینی از دیگر عوامل خواری دین محسوب می شوند، تصریح کرد: برخی با شبهه افکنی درباره کربلا و عزاداری و توهین به ائمه اطهار(ع) می خواهند دین را تحقیر کنند./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات