۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۳۸۰۹۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

وقف زمین و منزل مسکونی در مراغه، ارسال محموله کمک های هلال احمر به زلزله زدگان، برگزاری چهارمین نشست تخصصی فن مصاحبه و پیاده‌سازی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربابجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام فریدون مطهر، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه از وقف زمین و منزل مسکونی توسط یکی از خیران این شهرستان به ارزش 3.7 میلیارد ریال خبر داد و اظهار داشت: خانم خادم یکی از خیران این شهرستان، یک باب منزل مسکونی به مساحت 60 متر مربع و یک قطعه زمین به مساحت 12 هزار متر مربع برای امور خیریه به آستان مقدس امامزاده سید محمد (ع) اهدا و وقف کردند.
وی ادامه داد: این بانوی خیر، با حضور در اداره اوقاف این منزل و زمین باغی را وقف کرده و این موقوفه در سامانه موقوفات کشور به ثبت رسید. از ابتدای سال تاکنون پنج فقره موقوفه در این شهرستان به ثبت رسیده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه افزود: فرهنگ اسلامی وقف به عنوان یکی از آموزه های دینی علاوه بر اجر معنوی، آثار اجتماعی، فرهنگی و نیز اقتصادی در جامعه داشته و این امر باید به صورت مناسبی ترویج و تبیین شود.


ارسال محموله کمک هلال احمر آذربایجان شرقی به زلزله زدگان  
مثنی حیاتی، سرپرست معاونت امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی گفت: نخستین محموله کمکهای هلال احمر آذربایجان شرقی به زلزله زدگان کرمانشاه با 3  دستگاه تریلی و 2 دستگاه کامیونت ایسوزو و 1 دستگاه کامیون و 2 دستگاه کمپرسی " شامل 1000دستگاه چادر، 3500تخته پتو، 1650 عدد گالن آب، هزار بسته ست ظروف" از نخستین ساعات بعد از وقوع زلزله بارگیری و به مقصد کرمانشاه ارسال شد.
وی گفت: همچنین یک دستگاه کامیون سنگین حاوی 13300 عدد بطری آب کمکهای مردمی به کرمانشاه ارسال و در حال تفکیک وبار گیری کمک های ادامه دار مردم آذربایجان شرقی به زلزله زدگان هستیم، در کمترین زمان ممکن کمکهای مردم آذربایجان شرقی از سرتاسر استان به کرمانشاه انتقال خواهد یافت تا در اختیار زلزله زدگان قرار گیرد.


چهارمین نشست تخصصی فن مصاحبه و پیاده‌سازی برگزار شد
داود خدایی، مسؤول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: حوزه هنری استان و جبهه مطالعات فرهنگی با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، چهارمین و آخرین نشست‌ تخصصی فن مصاحبه و پیاده‌سازی را برگزار می‌کند.
وی افزود: چهارمین برنامه از این نشست امروز سه شنبه (23 آبان ماه) برگزار شد که در این نشست محمد قاسمی پور، مسئول دفتر مطالعات و ادبیات فرهنگ پایداری امور استان های حوزه هنری به عنوان مدرس حضور داشتند، همچنین نشست فوق با حضور اعضا و علاقمندان به ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی همراه بود.
خدایی افزود: در این نشست‌ها که با هدف تربیت نیروهای جوان برگزار می شود، به دنبال چهره ها و ظرفیت های جدید هستیم تا با سرمایه‌گذاری درست در آینده‌ای نزدیک از آن‌ها بتوانیم در عرصه تاریخ شفاهی استفاده کنیم. در آخرین نشست از سلسله نشست های فن مصاحبه و پیاده سازی، تک مصاحبه های اعضا مورد بررسی قرار گرفت و مباحث جلسات قبل جمع بندی شد.


نمایشگاه عکس « کدخدایان دریاچه» برگزار می شود
مینا نیک رزم، مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان گفت: نمایشگاه عکس « کدخدایان دریاچه» شامل مجموعه عکس های لیلا صبوری از کشتي‌سازها، ناخداها و ملوان‌هاي درياچه ارومیه که سالیان سال بر روی این دریاچه مشغول به کار بوده اند، می باشد.
وی با بیان این‌که نمایشگاه فوق شامل 18 اثر از این هنرمند می باشد که از 24 لغایت 27 آبان ماه سال جاری از ساعت 10 الی 17 در معرض دید عموم قرار می گیرد، گفت: محل نمایش مجموعه عکس کدخدایان دریاچه، داخل کشتی‌ به نمک نشسته، در بندر شرفخانه است. تا بار دیگر ناخدایان دریاچه و مسافرها به کشتی‌ها برگردند. با یاد تمام خاطره‌هایی با دریا داشته‌اند.
وی اضافه کرد: مجموعه عکس های کدخایان دریاچه در جستجوي ناخدايان بوده‌؛ چرا که دريا هنوز در خواب‌هاي اين مردان، پر از آب است. این نمایشگاه با حمایت و مشارکت حوزه هنری آذربایجان شرقی و غربی و اداره بنادر و دریانوردی بر پا می شود./935/پ
۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات