۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۳۸۰۹۱
ضرغامی:

دغدغه‌ها و مشغله‌های روز ما نباید مانع کتاب‌خوانی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: متأسفانه ما در روزگار فعلی بیشتر درگیر رقابت‌ها و مشغله‌های مالی زندگی هستیم.
ضرغامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بعدازظهر دیروز (23 آبان‌ماه) در آیین تجلیل از کتابداران نمونه مساجد استان تهران که در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت زلزله کرمانشاه اظهار داشت: این حادثه تلخ و جان‌باختن و آسیب‌دیدن جمعی از هموطنان ما بسیار غم‌انگیز و ناراحت‌کننده بود و ما باید تلاش کنیم با کاهش هزینه‌های مربوط به زلزله‌زدگان به آنها کمک کنیم.

وی ادامه داد: امروز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد محل اجتماع جوانان برای کارهای مختلف است و گروه‌های مختلفی در آن وجود دارند، بنابراین وقتی مساجد محل مراجعه همه روزه مردم است می‌تواند در امر ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تأکید کرد: کتاب از مصادق‌های ترویج معروف و خوبی‌ها است، در واقع مطالعات تاریخی بیانگر این است که جوامع موفق همیشه دارای شهروندان کتاب‌خوان بوده‌اند،

ضرغامی یادآور شد: دین اسلام یک کتاب است و ما مسلمانان باید فراتر از یک کتاب به آن نگاه کنیم و با آن انس بگیریم، زیرا این کتاب یک معجره به شمار می‌آید، امروز خیلی از ایدئولوژی‌های نابودشده یا در حال افول بیش از ما کتابخوان هستند.

وی افزود: جهل ریشه بسیاری از مشکلات کشور را به وجود می‌آورد، خواندن کتاب یک ضرورت برای همه ماست ولی اینکه چرا ما کتاب نمی‌خوانیم یک سؤال است، خیلی از افراد بهانه می‌آورند که وقت نداریم و سرمان شلوغ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به طرحی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی ابراز کرد: در این طرح من به سراغ یکی از مسئولین کشور رفتم و از او پرسیدم که تا در طول مدت خدمت خود چه اندازه کتاب خوانده است و متأسفانه او گفت من در این چهار سال وقت نکردم حتی یک کتاب را مطالعه کنیم، در نتیجه مشغله‌های ما نباید مانع از کتاب‌خوانی ما بشود.

ضرغامی بیان کرد: امروز انسانی سعادتمند خواهد بود که با کتاب مأنوس باشد، متاسفانه ما در روزگار فعلی بیشتر درگیر رقابت‌ها و مشغله‌های مالی زندگی هستیم، تحقیقات‌ شاید بیانگر خوشبختی افراد پولدار باشد اما خانواده‌هایی موفق‌تر خواهند بود که با کتاب انس بیشتری دارند.

وی تصریح کرد: جذب کردن افراد به سوی کانون‌های فرهنگی هنری نیازمند روی خوش و گفتار مناسب است، در واقع اعضای این کانون باید با خوشرویی و گفتاری نرم افراد را به سوی کانون و امر کتاب‌خوانی تشویق کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در پایان گفت: ما باید وضعیت کتاب‌خوانی در کشور را بررسی کنیم و این یک ضرورت است، البته نباید فراموش کرد که اعضایی که می‌خواهند در کانون دیگران را به سوی فرهنگ دینی جذب کنند خود نیز باید اهل مطالعه و کتاب‌خوانی باشند./۸۱۶/ پ ۲۰۲/ش

ارسال نظرات