۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۵۳۸۰۸۸
۷ آذرماه؛

کنگره شهدای روحانی آذربایجان غربی برگزار می شود

نماینده ولی فقیه در سپاه شهدا با اشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانی در هفتم آذر امسال، گفت: هدف از برگزاری این کنگره شناخت مردم از جایگاه روحانیت در دوران دفاع مقدس است.
حجت الاسلام عباس سرایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عبدالرحیم نجف قلی زاده سرایی امروز در جلسه کمیته روحانیت کنگره ۱۲ هزار شهید استان با حضور اعضای کمیته در محل سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان آذربایجان غربی، اظهار داشت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند.

وی با اشاره به حضور پررنگ روحانیت در دروان دفاع مقدس، گفت: از ۵۰۰ شهید روحانی کشور ۸۷ شهید روحانی اهل آذربایجان‌غربی  و ۲۷ نفر شهید اهل شهرستان ارومیه هستند که سه نفر از آنان به جامعه اهل تسنن تعلق دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهدا با بیان اینکه از جمله اهداف برگزاری کنگره معرفی جایگاه شهدا و حفظ یاد و خاطره آنها است، ابراز داشت: امروز اقتدار و سربلندی کشور را مدیون خون شهدا هستیم و این کمترین کار ما در قبال شهدا است.

وی با تأکید بر ادای دین خود نسبت به شهدای روحانی، ادامه داد: کنگره شهدای روحانی در ۷ آذر ماه برگزار خواهد شد که همراه با رونمایی از کتاب شهدای روحانی است.

حجت الاسلام سرایی با بیان اینکه البوم تصاویر شهدای روحانی تهیه و اسامی شهدای هر شهرستان به تفکیک آماده شده است، گفت: امید است این کنگره نیز ادای دینی به شهدای روحانی باشد.

وی با بیان اینکه امروز هر چه داریم به برکت شهدا است، خاطرنشان کرد: روحانیان به عنوان یکی از اقشار تاثیر گذار و مهم جامعه در دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار وظیفه تبلیغ دین در رده های مختلف حضوری چشم گیر داشتند.

 نماینده ولی فقیه در سپاه شهدا در خصوص هدف و اهمیت برگزاری این اجلاس، ابراز داشت: متاسفانه امروزه بسیاری از مردم از نقش روحانیان در جبهه‌های نبرد مطلع نیستند و این کنگره می تواند نقشی مهم در این رابطه داشته باشد.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد تا در راستای برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی کارگروه کمیته روحانیت این کنگره با مسؤولیت مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه تشکیل شود./۸۵۴۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات