۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۳۸۰۸۷
حجت الاسلام و المسلمین شمس:

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرساله برنامه آموزشی درباره کتاب دارد

مسئول دبیرخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری استان تهران گفت: ما در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری هرساله دوره‌های آموزشی برای هفته کتاب داریم،
حجت‌الاسلام والمسلمین امیر شمس مسئول دبیرخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری استان تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین امیر شمس مسئول دبیرخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری استان تهران بعدازظهر دیروز (23 آبان‌ماه) در آیین تجلیل از کتابداران کتابخانه‌های مساجد استان تهران که در مجتمع فرهنگی هنر برگزار شد با اشاره به اینکه بسیاری از کتابداران ما در مساجد بدون هیچ حقوقی و فقط برای رضای خدا کار می‌کنند اظهار داشت: امروز خوشبختانه ما 427 کتابخانه مخزن‌دار و 1272 کتابخانه باز در مساجد استان تهران دایر داریم.

وی ادامه داد: در میان این آمار 1167 کانون مربوط به استان تهران است که در حدود 442 باب آنها در شهر تهران و بقیه در شهرستان‌های استان تهران راه‌اندازی شده است.

مسئول دبیرخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری استان تهران تأکید کرد: امروز تهزان 41 کانون تخصصی، 21 کانون مصلی نماز جمعه، 19 کانون دیجیتال و 37 کانون معین در خوی جای داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس یادآور شد: ما برای نظارت بیشتر بروی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در هر منطقه یک کانون معین راه‌اندازی کردیم که در نهایت 37 کانون به همراه شهرستان‌های تهران شکل گرفت. بر اساس گزارشهایی که این کانون‌ها به ما می‌دهند ما کمک‌های ویژه خود را به کانون‌ها فرهنگی هنری می‌دهیم.

وی افزود: ما در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری هرساله دوره‌های آموزشی برای هفته کتاب داریم و مابرای ایام ویژه هفته کتاب برنامه‌ای زیادی را برای کتابداران برگزار می‌کنیم.

مسئول دبیرخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری استان تهران ابراز داشت: کانون‌های فرهنگی هنری ما علاوه بر برنامه‌های که ما برای آنها ارسال می‌ کنیم خودشان نیز برنامه‌های متنوعی را در مناسبت‌های مذهبی و ملی برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس تصریح کرد: یکی از استراتژی‌های ما در کمک به کانون‌های فرهنگی هنری علاوه بر بودجه‌ای که به آنها می‌دهیم این است که کانونی که فعالیت بیشتری داشته باشد کمک‌های ویژه‌ای به آن شود.

ضمنا با حضور حجت الاسلام و المسلمین ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ضرغامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و حجت الاسلام و المسلمین شمس از 35 کتابدار نمونه کتابخانه‌های مساجد استان تهران تجلیل به عمل آمد.

د پایان این مراسم نیز با حضور جمعی از مسئولان ا پوستر کنگره سراسری شعرام‌البنین(ع) که به همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود رونمایی شد./۸۱۶/ پ ۲۰۲/ش

ارسال نظرات