۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۵۳۸۰۸۰
رییس اوقاف بندرعباس:

اجرای امینانه نیات واقفان رویکرد نهاد اوقاف بندرعباس است

رییس اوقاف و امور خیریه بندرعباس با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصد برنامه ها در سال جاری گفت: در ۸ ماهه نخست امسال، بیش از هفت میلیارد ریال اجرای امینانه نیات واقفین انجام شده است.
حجت الاسلام آزادی

حجت الاسلام مصطفی آزادی رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصد برنامه های اوقاف و امور خیریه بندرعباس در سال جاری گفت: در 8 ماهه نخست امسال، بیش از ۷ میلیارد ریال اجرای امینانه نیات واقفین انجام شده است.

وی ضمن تشریح برنامه های ویژه هفته وقف افزود: به مناسبت فرارسیدن هفته وقف، 16 برنامه شاخص شامل غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده های شهدا، برگزاری 4 نشست تخصصی صنفی و نواختن زنگ انشا با موضوع وقف در مدارس در بندرعباس برگزار می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه هرمزگان از برپایی سه غرفه "همه واقف باشیم"، در نمایشگاه وقف در شهرستان بندرعباس خبر داد و افزود: در این غرفه، کارشناس متخصص حوزه وقف با هدف ارائه مشاوره های لازم و پاسخ به سؤالات عموم مردم پیرامون سنت حسنه وقف مستقر خواهد شد.

حجت الاسلام آزادی در ادامه تصریح کرد: برپایی خیمه های معرفت، تجمع لبیک یا رسول الله(ص) و خطبه خوانی با حضور خدام رضوی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته وقف است.

حجت الاسلام آزادی همچنین افزود: اجرای نیات موقوفه مشیر با موضوع "کمک به شرخوارگاه و ایتام" و موقوفه های حاج علیداد امیری با موضوع "کمک به دبستان و مرکز بهداشت دهستان سیاهو" از دیگر برنامه های هفته وقف است.

وی از ایجاد 18 وقف جدید در سال جاری در بندرعباس خبر داد و بیان داشت: از ابتدای امسال تا کنون در زمینه اخذ سند و تثبیت ملکیت موقوفات، 42 سند تک برگی و 26 سند جدید صادر شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس بیان کرد: خطبه خوانی شنبه 27 آبان با حضور خدام آستان قدس رضوی بعد از نماز مغرب و عشاءدر امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس برگزار می شود.

حجت الاسلام آزادی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبتنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، سعی شده با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی اعم از اجرای طرح آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط معنوی، سوگواره و بصیرت عاشورایی در راستای تحقق منویات معظم له گام برداریم./851/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات