۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۳۸۰۶۸
امام جمعه بندرعباس:

کتاب هیچ جایگزینی ندارد

امام جمعه بندرعباس، کتاب را یکی از بهترین عوامل ارتقای سطح دانش و آگاهی های افراد جامعه دانست و گفت: هیچ چیز حتی ابزارهای نوین و جدید نمی توانند جایگزین کتاب باشند و خلأ ناشی از نبود آن را پرکنند.
آیت الله نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، همزمان با فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و گرامیداشت مقام کتابدار، امروز جمعی از کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به همراه محسن زینلی تختی مدیرکل این نهاد با آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس دیدار کردند.

آیت الله نعیم آبادی در این دیدار با اشاره به جایگاه کتاب گفت: خردمندان به خوبی به اهمیت و جایگاه والای کتاب واقف هستند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه با اهمیت دادن به مطالعه و انس با کتاب، بی حوصلگی معنایی ندارد تصریح کرد: در سایه رفاقت با کتاب، هیچ کس احساس تنهایی نمی کند، چراکه کتاب، بهترین دوست انسان است.

وی، کتاب را بهترین و موثرترین عامل در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی های افراد جامعه دانست و گفت: هیچ چیز حتی ابزار نوین و جدید نمی تواند جایگزین کتاب باشد و خلأ ناشی از نبود آن را پرکند.

آیت الله نعیم آبادی به اهمیت مطالعه و افزایش دانش افراد جامعه اشاره داشت و گفت: به هر میزان که اطلاعات افراد جامعه افزایش یابد به همان اندازه از میزان کجروی های اجتماعی کاسته و بر پیشرفت های علمی و معنوی افزوده می شود.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به نقش کتاب و مطالعه در رشد فکری جوامع افزود: رشد جوامع نیازمند حضور پررنگ کتاب و کتابخوان است، به عبارتی، کتابخانه ها و کتاب خوان ها زمینه رشد فکری یک جامعه را فراهم می کنند.

وی، کتاب را غذای روح و روان انسان دانست و وجود کتابخانه، کتاب، کتابداری و همچنین حضور پر رنگ کتاب در قفسه های منازل را مصداق بارز روشن فکری ذکر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی را وظیفه ای همگانی خواند و بر مشارکت تمام دستگاه ها برای نهادینه سازی فرهنگ مطالعه مفید در جامعه تاکید کرد.

در این دیدار، محسن زینلی تختی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان عملکرد این نهاد را تشریح کرد./851/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات