۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۳۸۰۶۶
آيت الله نمازي:

دانشجويان سرمايه نظام اسلامی هستند

نماينده ولي فقيه در كاشان دانشجويان را سرمايه نظام و كشور خواند و گفت: دانشجويان آينده سازان كشور بوده و نيازمند مسلح شدن به سلاح علم و معرفت هستند.
آيت الله نمازي آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي بعد از ظهر امروز در ديدار رييس و اعضاي هيأت علمي دانشگاه آزاد اسلامي كاشان، با تسليت به بازماندگان زمين لرزه اخير در غرب كشور كه منجر به كشته شدن 400 نفر و زخمي شدن بيش از 5 هزار نفر شد، گفت: براي بازماندگان اين حادثه شرايط سخت و تلخي رقم خورده است.

وي افزود: اين حوادث عبرت هاي تاريخ و تذكرات طبيعت به انسان‌هايي است كه در خواب و غفلت هستند تا تعهدات و مسؤوليت ها را فراموش نكنند و تصور نكنند زندگي هميشگي است، در صورتيكه در حوادث طبيعي تعداد زيادي در يك لحظه از بين مي روند.

به گفته وي، خداوند با اين حوادث به بندگان خودش تذكر مي دهد تا تعهدات و مسؤوليت خود را فراموش نكنند.

وي با اشاره به اينكه دانشگاه محل تذكر و تعليم و تربيت و آموزش و هدايت است، از دانشجو و اساتيد به عنوان دو سرمايه عظيم در دانشگاه نام برد و افزود: رسالت اصلي دانشگاه نسبت به دانشجويان، استفاده صحيح از اساتيد دانشگاه است.

نماينده ولي فقيه در كاشان ادامه داد: مسلح شدن اساتيد دانشگاه به علم و عمل تنها راه انتقال سياست ها، ضرورت ها و عبرت‌ها به دانشجويان است.

آيت الله نمازي گفت: هرچند رشته تدريس اساتيد شيمي و فيزيك و تاريخ و زبان است اما اين رشته ها 50 درصد كار آموزشي است و 50 درصد مابقي تربيتي است چرا كه جوانها امانت نظام و ملت در دانشگاه ها هستند و رؤسا و اساتيد دانشگاه بايد آنچه را براي فرزندان خود مي پسندند براي دانشجويان نيز در نظر داشته باشند.

وي با اشاره به اينكه دانشجويان را در دانشگاه ها بايد به گونه اي تربيت كرد تا از آفت ها، آلودگي ها و آسيب هاي اجتماعي در امان باشند، عنوان كرد: اگر اساتيد دانشگاه تشويق و تكريم شوند و احساس كنند دانشگاه قدردان زحمات آنها است، آنها نيز انگيزه بيشتري براي فعاليت بهتر خواهند داشت.

نماينده ولي فقيه در کاشان رمز موفقيت دانشگاه و هيأت علمي دانشگاه را در تكريم اساتيد دانشگاه دانست و گفت: يكي از امتيازات نظام توحيدي تكريم و حرمت استاد است و در روايات نيز تكريم و احترام استاد سفارش شده است.

آيت الله نمازي دانشجويان را سرمايه ملي نظام و كشور خواند و اظهار داشت: دانشجويان آينده سازان كشور و نيازمند مسلح شدن به سلاح علم و معرفت هستند، از اين رو كشور به جوان با سواد متخصص آن هم به شرط عالم بودن و متخصص و متعهد بودن نياز دارد.

وي همچنين مسأله حجاب را تحميلي ندانست و با اشاره به اينكه فلسفه حجاب بايد عالمانه براي دختران جوان بيان شود، گفت: دستاوردهاي حجاب از جمله سلامت خانواده و امنيت جامعه بايد براي دختران جوان بيان شود و آنها نيز دساوردهاي حجاب درك و با آگاهي تصميم بگيرند.

حجت الاسلام ماشاءالله صديقي مدير فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي كاشان نيز حضور و ميزباني از سه شهيد گمنام در دانشگاه آزاد اسلامي كاشان را يكي از افتخارات اين دانشگاه دانست و افزود: پنج خوابگاه دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي كاشان نيز به نام پنج شهيد نامگذاري شده است.

وي افزود: مشكلات مالي و اعتباري نتوانسته سد راه فعاليتهاي فرهنگي دانشگاه باشد، از اين رو دانشگاه آزاد اسلامي كاشان در فعاليتهاي فرهنگي يا پيشتاز بوده و يا در همه برنامه هاي فرهنگي شركت داشته است.

حجت الاسلام صديقي يادآور شد: تلاش زيادي براي فعاليت هاي فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي كاشان انجام شده است، از اين رو هميشه مورد هجمه هاي مخالفين در فضاي حقيقي يا مجازي قرار داشته است اما اين هجمه ها نتواسته  خللي در فعاليتهاي فرهنگي دانشگاه ايجاد كند.

در ادامه حسين زينلي رييس دانشگاه آزاد اسلامي كاشان نيز با ارائه گزارشي از فعاليتهاي انجام شده، فعاليت هاي فرهنگي را در اولويت برنامه هاي دانشگاه خواند و افزود: دانشگاه فعاليتهاي فرهنگي را تنها ويژه يك معاونت فرهنگي ندانسته و براي بهبود و كيفيت فعاليتها يك عزم و اراده همگاني وجود دارد.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي كاشان، تشكيل ستاد امر به معروف و نهي از منكر، برنامه هاي حجاب و عفاف و برنامه هفتگي زيارت عاشورا در جوار گلزار شهداي گمنام دانشگاه را تنها بخشي از فعاليتهاي فرهنگي اين دانشگاه برشمرد./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات