۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۵۳۸۰۵۱

چند خبر کوتاه از جامعه الزهرا

برگزاری کارگاه آموزشی «مقاله‌نویسی پژوهشی با روش میدانی»، برگزاری کلاس درس اخلاق با موضوع«شکرگزاری در قرآن» فراخوان دوره آموزش تخصصی تربیت مشاور و برگزاری سلسله‌کارگاه‌های مهارت‌افزایی «اطلاع‌یابی در اینترنت» از اخبار جامعه الزهرا(س) است.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و بین الملل جامعه الزهرا(س)، طرح حوزه آزاد در مرحله اجرا مورد توجه بسیاری از اساتید و طلاب ساکن قم قرار گرفت و استقبال خوبی از آن شد.

پس از اعلام اولیه و آغاز ثبت نام، اساتید و طلاب دارای شرایط با مراجعه به معاونت آموزش و ارائه مدارک و درس مورد علاقه برای تدریس، نام نویسی کردند که در نهایت با بررسی های صورت گرفته مقرر شد کلاس های درسی در محورهای فقه، اصول فقه، ادبیات عرب، تجوید و قرائت، تاریخ، تعلیم و تربیت و ادعیه و حدیث برگزار شود.

ثبت نام از طلاب علاقه مند برای شرکت در این کلاس ها نیز انجام و بر اساس اعلام قبلی، کلاس های حوزه آزاد از روز شنبه ۲۰ آبان ماه در ساختمان شهید بهشتی جامعه الزهرا(س) آغاز شد.

گفتنی است، مسؤولیت اجرائی این طرح به عهده مدرسه نیمه وقت عصر است و طلاب می توانند جهت پیگیری امور دوره به این مدرسه مراجعه کنند.

همچنین شرکت همه خواهران طلبه حتی از مراکز دیگر در کلاس های حوزه آزاد امکان پذیر است.

کارگاه­ آموزشی «مقاله‌نویسی پژوهشی با روش میدانی» برگزار شد

ریحانه حقانی، معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) با اعلام این خبر گفت: کارگاه­ آموزشی «مقاله‌نویسی پژوهشی با روش میدانی» از سوی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) در پژوهشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) افزود: این کارگاه به مدت دو روز با حضور اعضای انجمن علمی پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی و با سخنرانی حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «حسین رضائیان»، استاد حوزه و دانشگاه تشکیل شد.

حقانی اظهار داشت: شرکت کنندگان این کارگاه ضمن آشنایی با انواع مقالات و تفاوت آنها، با ساختار و اجزاء مقاله علمی پژوهشی آشنا شدند.

وی ادامه داد: استاد و مشاور حوزه در این کارگاه، به صورت تفصیلی به موضوع «روش تحقیق، جامع آماری و نوع نمونه‌گیری آماری» پرداخت.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد: با توجه به الزام نگارش مقاله علمی – پژوهشی توسط طلاب سطح سه و شرکت‌کنندگان این کارگاه، فرایند ارسال مقاله در نشریه و مجله توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضائیان تبیین شد.

«شکرگزاری در قرآن» در درس اخلاق طلاب جامعه‌الزهرا(س) تبیین می‌شود

طیبه سادات طباطبایی، مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) با اعلام این خبر گفت: جلسه درس اخلاق این هفته با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین «شهاب الدین مشایخی راد»، استاد جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: جلسه درس اخلاق روز چهارشنبه، ۲۴ آبان‌ماه با حضور اساتید، طلاب و کارکنان این مؤسسه در تالار بیداری اسلامی تشکیل می‌شود.

طباطبایی افزود: حجت الاسلام و المسلمین مشایخی راد در این جلسه به موضوع «شکرگزاری در قرآن کریم» می‌پردازد.

وی یادآور شد: جلسه درس اخلاق ویژه طلاب جامعه‌الزهرا(س) هر هفته به مدت دو روز از سوی اداره کل امور تربیتی برگزار می‌شود.

فراخوان دوره آموزش تخصصی تربیت مشاور اعلام شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صغر اخوی با اشاره به برگزاری طرح تربیت مشاور در این مرکز علمی اظهار داشت: طرح تربیت مشاور با رویکردهای علمی، بومی و اسلامی برنامه‌ریزی‌شده است تا کارآموزان پس از اتمام دوره بتوانند در راستای ایجاد، ارتقا، استحکام و سلامت خانواده در چهار بخش مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره کودک و مشاوره تحصیلی مشغول به فعالیت شوند.

وی درباره شرایط شرکت در این دوره تخصصی بیان داشت: دارا بودن مدرک سطح سه رشته تعلیم و تربیت اسلامی و یا احراز صلاحیت برای شاغلین به تدوین پایان‌نامه سطح سه این رشته یا داشتن مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با مشاوره برای طلاب سطح دو؛ حداقل ۲۵ حداکثر ۵۰ سال سن؛ احراز صلاحیت اخلاقی، شخصیتی، روانی و علمی؛ علاقه‌مندی به امر مشاوره، تعهد به خدمت در مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(س) به مدت سه سال و تعهد کتبی نسبت به اتمام دوره از شرایط ثبت نام در این دوره است.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(س) درباره امتیازات این دوره بیان داشت: اعطای گواهی پایان دوره، اولویت برای همکاری با مرکز مشاوره جامعه الزهرا(س)، معرفی به سایر مراکز مشاوره حوزوی و غیرحوزوی و همچنین اولویت در پذیرش سطح چهار در رشته‌های مشاوره و تعلیم و تربیت اسلامی بخشی از امتیازات این دوره است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی بیان داشت: علاقه مندان می توانند برای نام نویسی از اول تا هشتم آذرماه از ساعت ۸ تا ۱۲ به مرکز مشاوره جامعه الزهرا(س) مراجعه کنند.

گفتنی است، دوره تخصصی تربیت مشاور جامعه الزهرا سه ترم تحصیلی به طول می انجامد و کلاس های این دوره از ابتدای بهمن ماه ۹۶ آغاز می شود.

علاقه مندان می توانند برای کسب آگاهی بیشتر با شماره تلفن ۳۲۱۱۲۱۶۷ تماس بگیرند.

سلسله‌کارگاه‌های مهارت‌افزایی «اطلاع‌یابی در اینترنت» برگزار شد

ریحانه حقانی با اعلام این خبر گفت: کارگاه­­ «مهارت‌افزایی اطلاع‌یابی در اینترنت» به همت معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) به مدت دو روز در پژوهشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) با بیان اینکه این کارگاه ویژه طلاب استعدادهای برتر بود، اظهار داشت: در این کارگاه که اعضای تربیت پژوهشگر گروه «تاریخ» و «فقه و اصول» حضور داشتند.

حقانی با اشاره به اینکه «رمضانعلی بذرافشان»، استاد حوزه و دانشگاه در این کارگاه به سخنرانی پرداخت، گفت: شرکت‌کنندگان این کارگاه ضمن آشنایی با برخی اصطلاحات فضای مجازی، با انواع جستجوگرها و روش جستجوی حرفه­ ای آشنا شدند.

وی تصریح کرد: در ادامه، استاد حوزه و دانشگاه به معرفی برخی بانک­ های اطلاعاتی به روش کارگاهی پرداخت و در پایان به پرسش های مطرح شده، پاسخ داده شد.

جلسه دفاعیه پایان‌نامه با موضوع «رابطه مسئولیت اخلاقی با جبر و اختیار» برگزار می‌شود

جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته «فلسفه و حکمت اسلامی» با موضوع «رابطه مسئولیت اخلاقی با جبر و اختیار» توسط سرکار خانم «کنانه مصطفی» برگزار می‌شود.

خانم دکتر «زهرا خزاعی» به عنوان استاد راهنمای این پایان‌نامه است و خانم دکتر «زهرا شریف» داوری این جلسه را به عهده دارد.

این جلسه روزچهارشنبه، ۲۴ آبان‌ماه، ساعت ۱۰:۴۵ صبح، در سالن اجتماعات دانشکده هدی برگزار می‌شود./968/پ۲۰۴/ی

ارسال نظرات