۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۵۳۸۰۴۹
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم مطرح کرد؛

اقدام کمیته امداد قم در راستای محرومیت‌زدایی و ترویج فرهنگ اشتغال

میرشکار از شناسایی نزدیک به هزار و ۷۰ نفر در استان قم در راستای محرومیت زدایی و ترویج فرهنگ اشتغال و توانمندی سازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد خبر داد.
اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اکبر میرشکار ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد با بیان اینکه کمیته امداد محرومیت زدایی از چهره جامعه و زندگی مردم را مهم ترین اولویت خود قرار داده است، گفت: در راستای محرومیت زدایی و ترویج فرهنگ اشتغال و توانمندی سازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد نزدیک به هزار و ۷۰ نفر در استان قم شناسایی شده اند.

وی افزود: این افراد پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به بانک معرفی شده و برای راه اندازی شغل وام دریافت می کنند که تاکنون از مجموع سهم کمیته امداد در حوزه اشتغال زایی ۲۰ میلیارد تومان جذب شده است.

مدیرکل کمیته امداد قم با بیان اینکه ۱۷ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که اضافه بر یارانه از خدمات مختلف دیگر نیز استفاده می‌کنند، تصریح کرد:  تاکنون ۸۰ مسکن برای مددجویان خریداری شده و در مدت باقی مانده سال برنامه خرید نزدیک به ۹۰ مسکن دیگر برای ممدجویان در دستور کار قرار گرفته است.

 میرشکار ادامه داد: در شش ماه نخست سال جاری 20 میلیارد تومان مردم قم مبلغ 20 میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کرده اندکه ۷۰ درصد این مبلغ نقدی و در قالب طرح  اکرام، صدقه و زکات به کمیته امداد پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت کمک نقدی به  500 زوج جوان افزود: تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ نفر از مددجویان نیز از یک تا پنج میلیون تومان وام قرض‌الحسنه از سوی کمیته امداد دریافت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه نزدیک به چهار هزار دانش‌آموز زیر پوشش حمایتی کمیته امداد امام خمینی هستند، گفت: به دانش‌آموزان مقطع متوسطه ۲۰۰ هزار تومان و به راهنمایی‌ها ۱۵۰ هزار تومان پرداخت کرده‌ایم که این مبلغ ۱۰ برابر پرداختی کشور به دانش‌آموزان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم تصریح کرد: سرانه کمک مردم قم به کمیته امداد امام خمینی ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان است در حالی که سرانه میانگین کشور برای هر نفر هفت هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده که این آمار نشان می دهد که در استان قم اعتماد لازم به کمیته امداد امام خمینی وجود دارد.

میرشکار با بیان اینکه طی ۶ ماه نخست سال جاری نزدیک به ۶ میلیارد تومان برای درمان خانواده‌های کمیته امداد هزینه شده است، یادآور شد: در حال حاضر توانمند سازی خانواده ها تحت پوشش کمیته امداد در عرصه اشتغال از برنامه هایی است که کمیته امداد در سطح کشور به صورت جدی و هدفمند پیگیری می کند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات