۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۳۸۰۴۱
مدیر حوزه علمیه سرپل ذهاب خبر داد؛

سازماندهی طلاب برای خدمت‌ رسانی بهتر در مناطق زلزله زده

حجت الاسلام سلیمانی از تقسیم روحانیان اعزامی از قم و کرمانشاه به مناطق زلزله‌زده به سه گروه تجهیز اموات، شناسایی مناطق روستایی و شهری و کمک غذایی خبر داد.
حجت الاسلام مختار سلیمانی اعزام طلاب برای امداد رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه

حجت الاسلام مختار سلیمانی مدیر حوزه علمیه شهرستان سرپل ذهاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت‌های انجام شده از سوی طلاب در مناطق زلزله زده، اظهار داشت: در دفتر امام جمعه و حوزه ستادی تشکیل دادیم و تمام طلاب اعزام شده از اینجا مدیریت می شوند.

وی افزود: روحانی‌ هایی که از قم، کرمانشاه و دیگر مناطق اعزام شده اند را به سه گروه تجهیز اموات، شناسایی مناطق روستایی و شهری، و کمک غذایی تقسیم کرده ایم.

حجت الاسلام سلیمانی مجموع تعداد طلابی که تا کنون در مناطق زلزله زده حضور یافته اند را تقریباً 200 نفر اعلام کرد و گفت: البته کردستان و مناطق دیگر هم اعلام آمادگی برای اعزام کرده اند که به این تعداد اضافه می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد طلبه برای تجهیز اموات کفایت می کند. تقریباً کل منطقه شهر را تقسیم بندی کرده ایم و پوشش می دهیم؛ این فعالیت را خودمان به صورت خود جوش شروع کردیم و از جایی دستور نگرفتیم.

مدیر حوزه علیه سرپل ذهاب ابراز داشت: 100 نفر از طلبه های بسیجی تیپ امام صادق(ع) که به اینجا اعزام شده اند به محله‌های فولادیه و پامنار فرستادیم تا مردم را از زیر آوار درآورند، که امروز توانسته اند 40 نفر را از زیر آوار در آورند.

حجت الاسلام سلیمانی گفت: اگر کسانی غیر از طلاب هم باشند ما پذیرایشان هستیم و همانطور که از بسیج دانشجویی استان آمدند و با ما همکاری می کنند.

وی با اشاره به خساراتی که حوزه علمیه سر پل ذهاب متحمل شده است، اظهار داشت: پای یک طلبه از ناحیه زانو قطع شده است و تلفات دیگری نداشته ایم؛ اما در مورد خسارات وارده مالی باید بگویم که ساختمان جدید حوزه کاملاً تخریب شده و غیر قابل استفاده است؛ حدود 70 درصد ساختمان قدیم نیز تخریب شده است.

مدیر حوزه علیه سرپل ذهاب گفت: مقر اصلی فعالیت فعلی ما در حیاط مدرسه علمیه است و همه جا را ساماندهی می کنیم و کمک های مردمی را هم اینجا توسط روحانیان تقسیم بندی می کنیم و به مناطق شناسایی شده می فرستیم.

حجت الاسلام سلیمانی در پایان تأکید کرد نیاز اصلی مردم در شرایط فعلی به مواد غذایی و چادر بیش از چیزهای دیگر است و ابراز داشت: بسیاری از مردمی که به حوزه و دفتر امام جمعه مراجعه می کنند بدون چادر و پتو هستند و شب ها بدون سر پناه به سر می برند. امروز به مناطقی رفتم که اصلاً هنوز یک غذا یا آبی آنجا برده نشده است./928/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات