۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۵۳۸۰۲۳

دفتر خیرین و واقفین در حرم حضرت معصومه راه اندازی شد

دبیر شورای خیرین و واقفین آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از راه اندازی دفتر خیرین و واقفین در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر خبرداد.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، محمد حسین امین جعفری با بیان اینکه دنیا مزرعه ای برای کاشتن بذر کارهای نیک و شایسته و زمین حاصلخیزی است که بذر کارهای خوب را به بهترین شکل ممکن به ثمر نشانده و در ازای هر عملی چندین برابر میوه و محصول تحویل می دهد، از این رو تا می توان باید تلاش نمود تا با انجام بهترین اعمال و حسنات درجات بالاتری از بهشت برین را برای خود خریداری نمود.

دبیر شورای خیرین و واقفین آستان مقدس با بیان این که مصداق های کار خوب زیاد است و عمل صالح تنوع فراوانی دارد، گفت: محدود بودن دنیا و فرصت زندگی؛ شایسته است فرصت را غنیمت شمرده و به انجام بهترین اعمال و کارهای صالح و نیک پرداخت.

وی از جمله بهترین کارهای نیک را با دوام ترین، اثرگذارترین و وسیع ترین آنها عنوان کرد و گفت: با استناد به روایات اسلامی، وقف، از همه بهتر است و بیشترین دوام و گستره را دارد. وقف هم ماندگار است و هم زمینه و گستره پهناوری دارد و فراتر از زمان است.

امین جعفری ادامه داد: وقف گنجینه خوبی ها و معدن ارزشهاست؛ عمل صالحی است که می تواند تا قیامت دوام داشته باشد و چشمه سار جوشان و پر برکتی است که بعد از مرگ نیز جریان داشته و آب زلال خیرات را به کام تشنگن می رساند؛ وقف نه تنها کار خیر، بلکه کارخانه تولید خوبی هاست.

وی انجام عمل وقف را یک لحظه و آثارش را ماندگار و ابدی عنوان کرد و گفت: در هر زمانی، وقف ثمر دهی می کند و واقف خود را از نیکی ها و خوبی هایش بهره مند می سازد. وقف قالبی الهی برای بقا و ماندنگاری است که اگر عمل صالح در این قالب درآید، برای واقف باقی مانده و کوله بار او را تا قیامت سرشار از خیرات می کند.

دبیر شورای خیرین و واقفین آستان مقدس با بیان این که وقف شاهراهی به سوی خوبی ها و بنا نهادن بزرگ راهی برای اعمال صالح است، گفت: هر که در این مسیر قدم برمی دارد، واقف را در آن عمل صالحش شریک می کند و هر عمل صالحی که در چارچوب وقف محقق شود، تداوم یافته و از این رو لحظه به لحظه خوشه های پاداش الهی را برای انسان به ارمغان می آورد.

وی ادامه داد: در شاهراه وقف هر کسی به هر نیتی و برای انجام هر کاری بخشی از دارایی خود را وقف کند، علاوه بر این که از اجر و پاداش وقف، صدقه جاریه، انفاق، ایثار و… برخوردار می شود، در پاداش کسانی که به واسطه وقف او عمل صالحی انجام می دهند، شریک می شود. برای همین خیراندیشان زیرک به سراغ وقف می روند تا کوله بار حسنات خود را از اعمال صالح پر کنند و با ترویج فرهنگ قرآن و عترت وقفی را انجام می دهند تا هرکه به واسطه عمل خیر او با قرآن و اهل بیت علیهم السلام آشنا و مأنوس شود، محصول کارخانه او شمرده شده و واقف در اجر او شریک می گردد.

امین جعفری درباره اقدامات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها درباره وقف اظهار داشت: از جمله کارهای جدیدی که از سوی آستان مقدس در این راستا انجام شده، راه اندازی دفتر خیرین و واقفین در صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر است.

وی با اشاره به فعالیت این دفتر همه روزه در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ۸ الی ۱۳ و ۱۵ الی ۲۳ در مقبره شهید قرنی صحن امام رضا علیه السلام گفت: در این دفتر موقوفات مردم برای مواردی چون موکب آستان مقدس قم در اربعین حسینی در مسیر نجف تا کربلا، اطعام افطاری ماه مبارک رمضان در حرم مطهر، تکمیل ساخت شبستان امام هادی علیه السلام و نذورات کلان زائران و مجاوران بانوی کرامت جمع آوری می شود./968/د۱۰۳/ی

 

ارسال نظرات