۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۳۸۰۲۰
از ابتدای سال جاری تاکنون؛

۳۷ وقف جدید در خراسان شمالی به ثبت رسید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه درمجموع ۳۷ وقف جدید در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان به ثبت رسید.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد - همایش وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمد جواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در نشست هفته وقف، اظهار کرد: در هفت‌ماهه سال جاری 37 وقف جدید در شهرستان‌های مختلف استان به ثبت رسیده است، این در حالی است که پارسال در مدت مشابه 53 وقف جدید در استان ثبت شده بود.

وی اضافه کرد: امسال 37 وقف جدید به ارزش دو میلیارد تومان ثبت شده که بعضی از این موقوفات منفعتی بوده و برخی انتفاعی هستند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد ادامه داد: در این مدت بزرگ‌ترین وقف در مانه و سملقان بوده که شامل وقف منزل مسکونی برای بیماران بی‌بضاعت سرطانی و خاص است.

وی با بیان اینکه در هفت‌ماهه نخست سال جاری شهرستان فاروج با 11 و بجنورد با 9 مورد بیشترین موقوفه را ثبت کردند، افزود: اکنون استان خراسان شمالی پنج هزار موقوفه با بیش از 10 هزار رقبه دارد که حدود 400 مورد آن، مسجد، حسینیه و مدرسه علمیه است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه در نهاد اوقاف استان مشاور وقف وجود دارد تا موقوفات به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شوند، خاطرنشان کرد: اکنون ثبت موقوفاتی برای ازدواج جوان، برنامه‌های قرآنی، بهداشت و سلامت و حوزه‌های علمیه نیاز روز جامعه هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات این نهاد در هفت‌ماهه سال جاری، اظهار کرد: تکمیل فعالیت‌های عمرانی نیمه‌تمام بقاع متبرکه استان به مساحت دو هزار و 290 مترمربع با اعتبار سه میلیارد ریال بخشی از این اقدامات است.

وی بازسازی، مرمت، مقاوم‌سازی، تعمیر و نگهداری بقاع متبرکه به مساحت دو هزار و 50 مترمربع با اعتبار دو میلیارد ریال، احداث، تکمیل، بازسازی و تعمیر سرویس‌های بهداشتی به مساحت 700 مترمربع با اعتبار دو میلیارد ریال و احداث و توسعه بقاع متبرکه به مساحت دو هزار و 800 مترمربع با اعتبار سه میلیارد ریال را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت ذکر کرد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اضافه کرد: محوطه‌سازی بقاع متبرکه استان به مساحت هفت هزار مترمربع با اعتبارات طرح مودت به مبلغ 10 میلیارد ریال از دیگر فعالیت‌های انجام شده در مدت مزبور است./9314/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات