۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۳۸۰۱۴
حجت الاسلام حسینی مقدم خبر داد؛

ارسال کمک‌ از محل موقوفات استان قم به مناطق زلزله زده کرمانشاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از ارسال ۵۰ تن آب معدنی و مواد خوراکی مورد نیاز از محل موقوفات استان قم به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه خبر داد.
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در دیدار با آیت الله سید سعیدی که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با بیان این وقف دارای جایگاه و قدمت دیرینه یا در تاریخ اسلام است و نخستین موقوفات برای انجام فعالیت های خیریه و عام المنفعه از سوی رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) انجام شده است، گفت: در اسلام وقف از جایگاه مهمی در اداره حکومت اسلامی به عنوان یک رکن اقتصادی و فرهنگی برخوردار است.

وی با بیان اینکه وقف باید با توجه به نیازهای روز صورت گیرد تا بتوان در هر دوره تاریخی نیت واقفان را اجرا کرده و از اموال و امکان موقوفه به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرد،افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای خود تأکید دارند وقف یک نهاد ممتاز دینی است که به وسیله آن می توان فرهنگ اهل بیت(ع)را احیا کرده و فرهنگ ناب محمدی را در جامعه اسلامی زنده نگه داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به فعالیت اداره کل اوقاف استان قم تصریح کرد: در سال جاری هزار و ۵۰۰ رقبه از رقبه موقوفات با همه متصرفات آن شناسایی شده است.

وی ضمن اشاره به فعالیت های فرهنگی انجام شده از سوی اداره کل اوقاف قم ادامه داد: حضور بیش از دو هزار نفر در برنامه اوقات فراغت در فصل  تابستان و برگزاری ۱۴ ویژه برنامه در امامزادگان به مناسبت های مختلف از مهم ترین برنامه های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان قم در سال جاری بوده که با اقبال عمومی مردم مواجه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به فعالیت های فرهنگی اوقاف در سال جاری گفت: در سال جاری هفت هزار نفر از برنامه های حفظ قرآن کریم اوقاف بهره  شده اند که بیشتر این افراد در مسابقات قرآنی حفظ قرآن کریم در اسفند ماه شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم به  فعالیت های موکب علی بن جعفر(ع) اداره اوقاف و امور خیریه در اربعین اشاره کرد، افزود: اداره اوقاف و امور خیریه استان قم یکی از فعالترین موکب های اربعین را مدیریت کرد که ۴۰۰ میلیون تومان برای این موکب در مرز مهران هزینه شده است.

وی با بیان اینکه زلزله کرمانشاه نه تنها مردم این خطه بلکه تمامی مردم ایران را داغدار کرده است، یادآور شد: از محل موقوفات استان قم 50 تن آب معدنی و مواد خوراکی مورد نیاز تهیه و به استان کرمانشاه ارسال شده است./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات