۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۵۳۸۰۰۰
مدیرکل اوقاف هرمزگان مطرح کرد؛

مطالبات ۱۵ میلیارد تومانی اوقاف هرمزگان از ۸۵ دستگاه دولتی استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از برگزاری ۱۴۷ برنامه ویژه هفته وقف در استان خبر داد و گفت: وصول مطالبات ۱۵ میلیارد تومانی از ۸۵ دستگاه دولتی در هرمزگان درحال بررسی است.
حجت الاسلام گرایلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، موقوفات را يکي از منابع مهم و سرمايه های بزرگ جامعه دانست و گفت: استفاده مناسب و صحیح از این منابع، نقش موثری در تحقق اهداف فرهنگي، اجتماعي دارد.

وی در ادامه با اشاره به جايگاه فرهنگ وقف در جامعه اسلامی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان يک نهاد فرهنگي مذهبي، نقش مؤثري در نشر و گسترش فرهنگ اسلامي به ویژه فرهنگ وقف در جامعه دارد.

مدیرکل واقاف و امور خیریه هرمزگان، وقف را عنصر فرهنگي و تمدن ساز معرفی و تصریح کرد: وقف بستر مناسبی برای ارائه خدمت به جامعه، فرهنگ، دين و افراد نیازمند است.

حجت الاسلام گرایلی ضمن تشریح برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، از برگزاری ۱۴۷برنامه در ۱۶ شاخص در استان خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای اوقاف، ۵ همایش یاوران وقف، همایش وقف و رسانه، عطر افشانی گلزار شهدا، برگزاری نشست های تخصصی، برپایی 14 ایستگاه "همه واقف باشیم" در بقاع متبرکه، برپایی 7 خیمه معرفت در 7 بقعه متبرکه، برگزاری همایش یاوران وقف در 5 شهرستان از مهمترین برنامه های هفته وقف در هرمزگان است.

وی بیان کرد: هدف از اجرای برنامه های هفته وقف، معرفی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان نیست، بلکه مقصود، معرفی و شناساندن سنت حسنه وقف و خیرین است که بخشی از مال و ثروت و دارایی خود را وقف کرده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان تاکید کرد: کارکنان این نهاد دینی به عنوان متولیان امور موقوفات بر حسب وظیفه و رسالت شان، در برابر ارائه خدمات، حقوق دریافت می کنند اما خیرانی که از سرمایه و دارایی خود برای رفاه مردم می گذرد باید در هفته وقف به نحو مطلوب معرفی شوند.

حجت الاسلام گرایلی، معرفی خیران را یکی از راهکارهای توسعه و ترویج فرهنگ وقف دانست و گفت: چشم انداز نمایشگاه وقف در استان هرمزگان، معرفی خیرین و خدمات ارائه شده به نیامندان از طریق موقوفات است.

وی با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ وقف در استان هرمزگان بیان داشت: برای بهره مندی همه مردم از موقوفات، باید نگاه مردم و خیرین را از ساخت مدرسه، مسجد و درمانگاه به سمت دیگر نیازهای جامعه تغییر داد.

مدیرکل واقاف و امور خیریه هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود، یکی از کمبودهای حوزه اوقاف هرمزگان را وقف قرآنی عنوان کرد و افزود: خیرین باید در زمینه قرآنی نیز وقف انجام دهند.

حجت الاسلام گرایلی تاکید کرد: ازدواج، تامین دارو و درمان بیماری های صعب العلاج، علم و فناوری و کمک به نخبگان جوان و تمامی امور خیر در استان و شهرستان ها از جمله وقف های موردنیاز است که خیرین می بایست به این موارد اهتمام ویژه ای بورزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مطالبات 15 میلیارد تومانی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از 85 دستگاه و نهاد دولتی خبر داد و گفت: مطالبات این اداره کل از یکی از دستگاه های دولتی، بیش از 4 میلیارد تومان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در پایان با تاکید بر اینکه وصول مطالبات از دستگاه های دولتی درحال بررسی است، گفت: وصول مطالبات این اداره کل از اشخاص حقیقی نیز با سرعت کندتری محقق خواهد شد./851/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات