۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۳۷۹۹۸
رییس کارگروه حقوقی مجمع خیرین کشور:

رمز ماندگاری وقف نامه ها، رعایت موازین حقوقی در نگارش و تدوین آن است

رییس کارگروه حقوقی مجمع خیرین کشور با بیان این که وقف از مصداق های کار جمعی است و برای بروز از مشکل باید قوانین مشخصی در زمینه اجرای نیت واقف تدوین شود، گفت: آنچه که وقف نامه ها را ماندگار می کند رعایت موازین حقوقی و قانونی در نگارش و تدوین آن است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نادر ریاحی پیش از ظهر امروز در ششمین نشست فصلی مجمع خیرین کشور که به میزبانی شورای خیرین و واقفان آستان مقدس حضرت معصومه(س) در سالن جلسات امام خامنه‌ای حرم مطهر برگزار شد، با بیان این که مهم ترین رسالت نهادهای مرتبط با وقف فرهنگ سازی در عرصه وقف و اجرای درست نیت واقفان است، گفت: از آن جایی که وقف از مصداق های کار جمعی است برای این که نیت واقف به درستی انجام شود باید در این عرصه قوانین و مقرارت خاصی تدوین شود.

وی رمز ماندگاری وقف نامه ها را رعایت موازین حقوقی و قانونی در تدوین و نگارش وقف نامه ها عنوان کرد و افزود: کارگروه حقوقی در زیر مجموعه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور تشکیل شده و به مؤسسات و خیرین در راستای تنظیم وقف‌نامه‌‌ها، خدمات مشاوره‌ای ارائه می دهد.

رییس کارگروه حقوقی مجمع خیرین کشور با تأکید بر این که در دو دهه گذشته تعداد مؤسسات و نهادهای خیریه در کشور افزایش چشمگیری یافته و اقبال عمومی مردم به انجام کارهای عام المنفعه افزایش یافته است، گفت: بر این اساس کمک به شکل‌گیری و توسعه فعالیت مؤسسات خیریه و نیکوکاری در سراسر کشور، تعامل و همکاری با سازمان‌ها و ارائه پیشنهاد و راهکار برای تصویب قوانین از جمله اقداماتی است که در راستای توسعه امور خیریه دنبال می‌شود.

ریاحی ادامه داد: در بخش‌های دولتی و خصوصی زمانی که کار از حوزه فردی خارج و به حوزه جمعی می‌رسد در ساختار فعالیت‌ها و شیوه ادامه راه، بایدها و نبایدهایی مطرح می‌شود که باید به آنها توجه شود.

وی ایجاد ارتباط با مراکز علمی دانشگاهی و کانون‌هایی که در راستای کمک به خیرین فعال هستند، فرهنگ‌سازی در حوزه وقف، گرایش مردم به نیکوکاری و ایجاد ارتباط با مراکز تصمیم‌گیر را از جمله اقداماتی عنوان کرد که از سوی کمیته وقف در در کشور پیگیری می شود.

رییس کارگروه حقوقی مجمع خیرین کشور با تأکید بر این که وقف از نخستین راهکارهای اسلام برای ایجاد عدالت اقتصادی و رفع فقر و محرومیت از جامعه اسلامی است، یادآور شد: باید فرهنگ وقف در جامعه به جایگاه اصلی آن بازگردانده شود و باید دقت کرد که با فرهنگ وقف و مشارکت اجتماعی مردم می توان رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در عرصه های مختلف محقق کرد./968/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات