۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۳۷۹۸۲
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

کم همتی، ناپختگی و ضعف در تصمیم گیری از موانع موفقیت است

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با استناد به سخن امیرالمومنین(ع) درباره موانع موفقیت انسان گفت: کوتاه همتی، کم تجربگی، ناپختگی و ضعف در تصمیم گیری از موانع موفقیت انسان است.
خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بوشهر به مساله بلند همتی در امور دینی پرداخت و گفت: اگر مدیر برای رسیدن به مقصد همت پایینی داشته باشد و برای اهداف بزرگ در برنامه ریزی سستی کند قطعاً به موفقیت نخواهد رسید.

امام جمعه چغادک با استناد به سخن امیرالمومنین(ع) درباره موانع موفقیت انسان اظهار داشت: کوتاه همتی، کم تجربگی و ناپختگی و ضعف در تصمیم گیری از موانع موفقیت انسان است، بنابراین یک مدیر در وهله نخست باید همت بلندی برای رسیدن به هدف داشته باشد و در مرحله بعد تجربه و پختگی لازم را داشته و از تجربه گرانسنگ دیگران به خوبی و با تواضع استفاده کند.

وی همچنین مدیران را به بازخوانی مکرر نامه حضرت علی(ع) به مالک که در واقع منشور مدیریتی است توصیه کرد و به بخشی از آن پرداخت.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با استناد به دیگر سخن امام علی(ع) گفت: این امام همام می فرمایند «قلبت را سرشار از محبت و رحمت نسبت به دیگران کن و مبادا مسؤولیت و مقام را به عنوان فرصت مغتمی جهت ضربه زدن به مردم استفاده کنی».

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه در کلام علی بن ابیطالب(ع) درباره مدارای مدیران با مردم آمده است «مردم یا برادر دینی شما هستند یا در انسانیت با شما شریک هستند» اظهار داشت: بنابراین حتی اگر کسی از نظر دینی هم کیش شما نیست باید وظیفه مدیریتی در مورد او را به خوبی انجام دهید و در پی ضربه زدن به وی نباشید.

وی اضافه کرد: با استفاده از این کلام امام علی(ع) می توان گفت وقتی تعصب دینی در مورد کار مدیریتی باید اینگونه لحاظ شود، پس تکلیف تعصبات و سلیقه های شخصی، گروهی، طایفه ای مشخص است و قطعاً باعث شکست یک مدیر خواهد شد./833/پ204/ب1

ارسال نظرات