۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۳۷۹۶۹
حجت الاسلام والمسلمین رضوی‌مهر خبرداد؛

برگزاری انتخابات دوره هشتم مجمع نمایندگان طلاب در اسفندماه/ شرایط و زمان ثبت نام داوطلبان

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب از پایان دوره هفتم این مجمع در اسفندماه سال جاری خبرداد و گفت: انتخابات دوره هشتم نیز اواسط اسفندماه برگزار می شود.
حجت الاسلام رضوی مهر

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به ماه های پایانی دوره هفتم مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اظهار داشت: دوره هفتم مجمع نمایندگان حوزه علمیه رو به اتمام است و در اسفندماه از نظر قانونی دوره چهارساله هفتمین دوره مجمع به پایان می رسد.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب عنوان کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بحث نظارت بر برگزاری انتخابات و اعلام شروع و ابلاغ آیین نامه های مجمع نمایندگان کاملا مسلط و با برنامه ریزی صحیح، هفت دوره مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم را با راهنمایی ها و مدیریت ها به پیش برده اند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به استقبال مجمع نمایندگان از نامزدی طلاب جوان انقلابی ابراز داشت: ما از همه طلاب و فضلایی که دارای روحیه جهادی و خدمت رسانی هستند دعوت می کنیم خود را برای عضویت و نامزدی آماده کنند تا ان شاءالله با کسب آراء مستقیم از سوی طلاب و فضلای حوزه انتخابی خود در مجمع نمایندگان با تصاحب کرسی های خود، اهداف حوزه های علمیه را پیش ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی‌مهر تصریح کرد: از طلاب جوان انقلابی عاجزانه می خواهیم در وضعیت کنونی برای دلسوزی نسبت به عمر تحصیلی طلاب هم شهری خود در مجمع نمایندگان شرکت کنند و طلاب نیز کسانی که لیاقت را دارند انتخاب کنند که همین مسأله مقدمه داشتن حوزه انقلابی است.

وی با اشاره به شرایط نامزدی برای انتخابات مجمع نمایندگان عنوان کرد: از شرایط لازم برای حضور در انتخابات می توان به لزوم حضور پنج سال در درس خارج فقه و اصول، سکونت در قم، شهرت، حسن سابقه  و تلبس دائمی اشاره کرد.

عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه یادآور شد: انتخابات دوره جدید اسفندماه امسال برگزار می شود؛ ستاد برگزاری انتخابات از سوی جامعه مدرسین مشخص شده و این ستاد مستقیما وظیفه برگزاری انتخابات را برعهده دارد؛ اعلام زمان ثبت نام از نامزدهای دوره هشتم نیز دو هفته پیش از برگزاری انتخابات است که در مراکز مختلف حوزوی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان این که نمایندگان طلاب از حوزه های انتخابی 32 استان کشور خواهد بود، ابراز داشت: هر 200 طلبه در یک شهرستان یک نماینده در مجمع دارد؛ در مجمع نمایندگان 14 کمیسیون فعال داریم که کمیسیون کادر سازی برای انقلاب، اخلاق و تهذیب، تبلیغ، تدوین آیین نامه ها و مطالعات راهبردی از جمله آنها است./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات