۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۵۳۷۹۵۱
سرمقاله؛

زلزله خبر نمی‌دهد

زلزله کرمانشاه میلیون‌ها ایرانی را در غم و اندوه فرو برد؛ از درد ناگواری که گریبان پاره وطن را درگیر خود کرده است؛ سرزمین‌های دلاورخیز کرمانشاهان از سرپل‌ذهاب گرفته تا قصرشیرین.
زلزله کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صبح نو، زلزله کرمانشاه میلیون‌ها ایرانی را در غم و اندوه فرو برد؛ از درد ناگواری که گریبان پاره وطن را درگیر خود کرده است؛ سرزمین‌های دلاورخیز کرمانشاهان از سرپل‌ذهاب گرفته تا قصرشیرین. جایی که روزگاری سپر دفاعی ایران بود در برابر تجاوز و حالا محمل درد و رنج و سختی است، ناشی از بی‌خانمانی و سرما و گرفتاری‌های یک زلزله بزرگ. زلزله مثل هر حادثه دیگری خبر نمی‌کند، اما دولت به واسطه مسوولیت و وظیفه خود، همواره درقبال آن پیش‌بینی‌هایی دارد که باید در هرلحظه نامنتظره به‌کار گرفته شود و هر لحظه سستی، چندان برابر خسارت‌بار خواهد بود.

این مسوولیت مترادف دوری از سیاست‌بازی و ادعاهای غیرکارشناسانه است؛ تقلیل ماجرا به برخی ساخت و سازها و طبق روال 4-5 ساله اخیر مقصرنشان‌دادن دو دولت قبل‌تر، راهبرد نخ‌نما‌شده‌ای است که گویی برخی نمی‌خواهند از آن دست بردارند. مردم زیرآوارند و عده‌ای از مدیران ارشد اجرایی در فکر برچسب‌زنی و هدایت افکار عمومی به جهاتی خاص برای اهداف سیاسی‌شان.

زلزله کرمانشاه، چشم انتظار اقدامات دولتی است برای مهار فوری بحران و مهم‌تر از آن، چاره‌اندیشی‌های کلان‌تر در سطوح عالی سیاست‌گذاری (نظیر مجمع تشخیص مصلحت) است برای ارتقای وضعیت شهرسازی تا آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی به حداقل خود برسد. همه مردم ایران در کنار کرمانشاهی‌ها ایستاده‌اند تا شهرشان را دوباره آباد ببینند./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات