۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۳۷۹۱۶
آیت الله شفیعی:

پیشرفت و ترقی امت اسلام درگرو عمل به آموزه های رسول خدا است

آیت الله شفیعی گفت: امت صدر اسلام به مجرد صدور فرمانی از حضرت ختمی مرتبت، انجام می دادند و چنین تبعیت و فرمانبری در پیشرفت و گسترش اسلام بسیار مؤثر بود.
آیت الله شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در سلسله سخنرانی های خود که در بیت معظم له برگزار شد، با اشاره به اینکه امت صدر اسلام به مجرد صدور فرمانی از حضرت ختمی مرتبت با جان و دل انجام می دادند، ابراز داشت: چنین تبعیت و فرمانبری در پیشرفت و گسترش اسلام بسیار مؤثر بود و امروزه باید بررسی کنیم که امت کنونی اسلام که در عصر ترقی و پیشرفت علم زندگی می کند، آیا عاملی برای پیشرفت اسلام است یا خیر؟.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیشرفت اسلام مرهون عمل به گفته های رسول خدا(ص) است، اظهار داشت: علت شکست امیرالمؤمنین(ع) در دوران خلافت عدم تبعیت و پیروی مسلمانان از سخنانشان و عملی نکردن آنها بود که در جای جای نهج البلاغه به عدم پیروی از گفته هایشان اشاره شده است.

این عالم دینی با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) در حدیثی ثواب صله رحم را از هر عبادتی بیشتر بیان کرده اند، ادامه داد: همه انسان ها بوی بهشت را حس خواهند کرد جز انسانی که قطع صله رحم کند.

آیت الله شفیعی با بیان اینکه دروغگویی گناه است، عنوان داشت: رسول خدا(ص) می گوید تنها آنجایی که بخواهیم به نفع مؤمنی سخن بگوییم و ناموس و آبرویش و جانش را حفظ و یا از دین دفاع کنیم، مجاز به دروغ هستیم البته نه اینکه هر دروغی را مصلحت پنداشته و مصلحت را بهانه ای برای دروغ قرار دهیم.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) از قسم خوردن بر حذر داشته و علت آن را در این دانسته است که شهرها و اراضی را خشک کرده و مانعی در برابر عمران و آبادانی خواهد بود.

نماینده مردم خوزستان با بیان اینکه برحذر داشتن از قسم خوردن مختص قسم راست و دروغ است، گفت: قسم راست انسان را گناهکار و قسم دروغ انسان را کافر می کند./9456/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات