۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۵۳۷۹۱۰

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

تاکید بر آمادگی دستگاه‌ها به صورت شبانه‌روزي براي مواقع بحراني و حوادث، آمادگی هرمزگان برای خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور و برگزاری همایش نقش امر به معروف و نهی از منکر در کاهش جرم در پارسیان از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، فریدون همتی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هرمزگان جان باختن جمعی از هموطنان بر اثر حادثه زمین لرزه در غرب کشور را تسلیت گفت و اظهار داشت: برای کمک به حادثه دیدگان این زلزله اعلام آمادگی می کنیم و آماده هرگونه همکاری و پشتیبانی تجهیزاتی و اعزام نیروهای امدادی از استان هرمزگان به مناطق زلزله‌زده هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برای مواقع بحرانی باید به صورت شبانه‌روزی آمادگی داشته باشیم، افزود: مدیریت بحران و پدافند غیرعامل دو مقوله بسیار مهم هستند و احتمال رو به رو شدن با حوادث در هر لحظه‌ای وجود دارد و نیاز است آمادگی لازم همواره وجود داشته باشد.

استاندار هرمزگان خواستار توجه به آموزش و پیشگیری در زمینه مدیریت بحران شد و بیان داشت: هرمزگان استانی زلزله‌خیز است و علاوه برآن حوادثی همچون سیل نیز در این استان واقع می‌شود و با توجه به قرار داشتن در کنار دریا و همچنین تردد هوایی داخلی و خارجی، وجود مسیر ریلی و همچنین استقرار صنایع بزرگ امکان بروز هر نوع حادثه‌ای در هرمزگان وجود دارد.

همتی تصریح کرد: برای آمادگی در برابر حوادث مانورهای مختلف در ساعات مختلف شبانه‌روز باید در هرمزگان برگزار شود تا میزان آمادگی دستگاه‌های مختلف برای مواقع بحرانی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی گفت: هرچه قدر آمادگی برای حوادث وجود داشته باشد، خسارت‌های جانی و مالی نیز در بحران‌های مختلف کاهش می‌یابد و این نشان می‌دهد که مدیریت بحران از درجه اهمیت بسیار زیادی برخودار است و باید آن را جدی بگیریم و هماهنگی لازم و ظرفیت و توانمندی مقابله با هر بحرانی را داشته باشیم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: با توجه به وسعت استان هرمزگان نیاز است سه پایگاه بزرگ امداد و نجات در مناطق مرکز، شرق و غرب استان ایجاد شود تا در زمان حوادث سریع‌تر امدادرسانی صورت گیرد.

همتی همچنین خواستار آموزش دهیاران و اعضای شوراها برای آمادگی در برابر بحران شد و اضافه کرد: با استان‌های همجوار نیز باید هماهنگی و تعامل داشته باشیم تا در مواقع بحران از ظرفیت‌های یکدیگر بهره ببریم.

هرمزگان آماده خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور است

علی اعمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان گفت: یک هزار و 483 نجات‌گر در قالب 278 تیم‌ عملیاتی با 29 دستگاه آمبولانس، 8 دستگاه خودوری نجات و 33 دستگاه وانت کمک‌دار، آمادگی امدادرسانی برای کمک به مناطق زلزله‌زده را دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 17 استان برای خدمات‌رسانی در حالت آماده‌باش قرار دارند که استان هرمزگان جزو ۱۷ استان معین برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور نیست، اما در صورتی که هر لحظه از مرکز به ما اعلام نمایند جمعیت‌هلال‌احمر هرمزگان آماده خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان بیان کرد: اقلام امدادی همگی در انبار موجود است که مهمترین آن چادر، پتو و موکت است که در صورت اعلام نیاز به مناطق زلزله‌زده ارسال خواهد شد ودر حال حاضر ۲۲ قلم کالای ضروری برای اسکان زلزله‌زدگان نیز در انبار‌ها موجود است.

اعمی بیان داشت: در صورت اعلام نیاز از مرکز کالا‌های که مورد استفاده زلزله‌زدگان باشد نیز به مناطق زلزله‌زده برای کمک‌های مردمی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی ضمن تشکر از اعلام کمک‌های مردمی استان، اظهار کرد:  مردم استان  امروز تماس‌های مکرری را در خصوص  کمک‌های مالی و امدادی با جمعیت هلال احمر هرمزگان داشته‌اند که جا دارد از آن‌ها تشکر و قدردانی نمایم و در صورت نیاز قطعا اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

برگزاری همایش نقش امر به معروف و نهی از منکر در کاهش جرم در پارسیان

حجت الاسلام سیدعیسی موسوی مسؤول امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی پارسیان گفت: به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر و حسب دستورالعمل ستاد استان همایش نقش امر به معروف و نهی از منکر در کاهش و پیشگیری از جرم ویژه نیروهای نظامی و انتظامی در شهرستان پارسیان برگزار شد.

وی افزود: این همایش از ساعت 9صبح با سخنرانی فارسی نژاد رئیس دادسرای نظام شهرستان بندر لنگه و با حضور امام جمعه، رییس اداره تبلیغات اسلامی، روحانیون،روسای ادارات دادگستری، اطلاعات و زندان شهرستان و فرماندهان ناوتیپ412ذوالفقار، ناحیه مقاومت سپاه، نیروی انتظامی و دریابانی  ودهه ها نفر از نیروهای نظامی در سالن شهید تندگویان پارسیان برگزار و تا ساعت 11 ادامه داشت.

 حجت الاسلام موسوی گفت: سخنرانی امام جمعه شهرستان ورییس دادسرای نظام بندر لنگه، پخش کلیپ سخنان مقام معظم رهبری درباره اهمیت امربه معروف ونهی ازمنکر از جمله برنامه های این همایش بود.

برگزاری شب شعر عاشورایی«کاروان عشق» در تالار فردوسی

 شب شعر عاشورایی«کاروان عشق» به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان برگزار می شود.
 
این آیین شب شعر فردا سه شنبه 23 آبان ماه جاری راس ساعت 19 در تالار فردوسی شهرداری بندرعباس برگزار می شود.
 
پاسداشت فرهنگ عاشورا، بهره گیری از ابزار هنری برای انتقال این فرهنگ، تبیین جایگاه شعر آیینی و شناسایی و تجلیل از شعرای فعال در حوزه شعر عاشورایی از اهداف شب شعر عاشورایی کاروان عشق عنوان شده است.
 
عبدالحسین انصاری، عبدالحمید انصاری، حسین برومند، مهدی ناصریان، ایرج انصاری فر، سرکار خانم اطهر قوامی، زهرا اسپید، مریم بهرنگ فر و ... از شعرای برجسته استان هرمزگان در این آیین شعرخوانی خواهند کرد./851/پ
۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات