۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۵۳۷۸۸۳
حجت الاسلام ادیب یزدی:

مجالس اهل بیت باید بصیرت و معرفت مردم را افزایش دهد

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه جلسات اهل بیت(ع) باید تبیین کننده حق و باطل باشند، گفت: همه مجالس اهل بیت(ع) باید به بصیرت افزایی و بیان عظمت امامان معصوم(ع) بپردازند تا حق از باطل برای مردم آشکار شود.
ادیب یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی استاد حوزه علمیه، عصر امروز در حسینیه بیت الحسن(ع) گفت: جابر بن عبدالله انصاری صحابی رسول خدا و نخستین زائر قبر مطهر اباعبدالله الحسین(ع) بود که از مدینه به سوی کربلا حرکت کرد.

وی افزود: صحابه یا اصحاب کسانی هستند که شخصا رسول اکرم(ص) را دیده و سخنش را شنیده و در زمان حیات پیامبر(ص) به ایشان اسلام آورده‌ بودند.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه همه مسلمانان دوران پیامبر(ص) را نمی‌توان اصحاب نامید، بیان داشت: بسیاری از مسلمانان در آن دوران، پیامبر(ص) را ملاقات نکرده و سخنان ایشان را نشنیده بودند؛ اما به سبب واسطه به دین اسلام روی آورده بودند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه کربلا نتیجه سکوت و کوتاهی اصحاب پس از رحلت رسول خدا(ص) بود، گفت: خداوند امیرمومنان علی(ع) را به عنوان جانشین پیامبر(ص) انتخاب کرد بنابراین معنا ندارد کسی از موضع ولایتمداری ایشان عقب بنشیند، چرا که این عقب نشینی ثمری جز واقعه کربلا ندارد.

وی با تاکید بر اینکه جلسات اهل بیت(ع) باید تبیین کننده حق و باطل باشند، تصریح کرد: همه مجالس اهل بیت(ع) باید به بصیرت افزایی و بیان عظمت امامان معصوم(ع) بپردازند تا حق از باطل برای مردم آشکار شود.

حجت الاسلام ادیب یزدی با استناد به روایتی از امیرمومنان علی(ع)، اظهار داشت: حضرت فرمودند: پیامبر از دنیا رفتند با این حال که از امت خود غضبناک بودند؛ پیامبر(ص) در روزهای پایانی عمر مبارکشان بسیار اشک می‌ریختند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: پس از رحلت رسول خدا(ص) تعداد اندکی از اصحاب در کنار امام علی(ع) باقی ماندند و از فرمان خداوند و رسولش اطاعت کردند جابر بن عبدالله نیز یکی از آن افراد بود./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات