۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۵۳۷۸۷۸
امام جمعه هشترود:

رژیم سعودی به دنبال جنگی خانمان‌سوز در منطقه است

حجت الاسلام رحیمی گفت: منافع غرب در منطقه تنها با بحران و ناامنی تأمین می شود؛ زیرا در صورت نابودی کامل داعش دیگر کارخانه های اسلحه فروشی آمریکا و اسرائیل تعطیل خواهند شد.
حجت الاسلام رحیمی، امام جمعه هشترود

حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه شهرستان هشترود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به فتنه‌های اخیر رژیم سعودی با هدف کشاندن بحران از داخل مرزهای عربستان به سمت کشورهایی همچون ایران و لبنان است، اظهار داشت: جریان استعفای حریری در سفر به عربستان هنوز پشت پرده های بسیاری دارد که در آینده آشکار خواهد شد.
وی ادامه داد: آنچه مسلم است؛ هدف سعودی ها از طرح استعفای نخست وزیر لبنان، زمینه‌سازی برای نابودی حزب الله و نیروهای مقاومت لبنان است، از سوی دیگر موشک اخیر انصارالله یمن نیز زنگ خطری مهم برای سردمداران دیکتاتور سعودی بود که در آینده نیز منتظر چنین حوادثی باشند.
حجت الاسلام رحیمی با بیان این‌که سرانجام توطئه سعودی در لبنان، رسوایی شیوخ مرتجع حاشیه خلیج فارس است، گفت: دشمنان ایران اسلامی و البته جبهه مقاومت به دنبال گسترش بحران سوریه در دیگر کشورهای اسلامی هستند، این سناریوی خطرناک از سوی اتاق های فکر آمریکایی و صهیونیستی در حال اجراست.
امام جمعه هشترود با اشاره به این‌که عمر داعش به پایان رسیده و مکانی برای جولان ندارد، تصریح کرد: منافع غرب در منطقه تنها با بحران و ناامنی تأمین می شود، در صورت نابودی کامل داعش دیگر کارخانه های اسلحه فروشی آمریکا و اسرائیل تعطیل خواهند شد، بنابراین باید جنگی دیگر در منطقه به وقوع بپیودند.
وی با بیان این‌که آل سعود با ایجاد فتنه در کشورهای اسلامی به دنبال راه انداختن جنگ و خونریزی دیگری در منطقه است، افزود: اتهام زنی مقامات سعودی مبنی بر دخالت ایران در کشورهای منطقه کاملا واهی بوده و بهانه ای برای شروع جنگی خانمان سوز در منطقه است.
حجت الاسلام رحیمی با بیان این‌که دخالت آل سعود در امور داخلی کشورهای منطقه از جمله یمن، بحرین، عراق، سوریه، قطر و حتی دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس نشان از عدم پایبندی رژیم سعودی به قواعد بین المللی است، گفت: امروز شاهد فاجعه انسانی در یمن هستیم، اما عربستان در قبال اعتراض سازمان های بین المللی بی تفاوت است.
وی کشته شدن هزاران انسان بی گناه، تجاوز نظامی آشکار، بیماری و کمبود غذا و دارو در یمن با پشتوانه آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است، گفت: مدعیان دفاع از حقوق بشر که عربستان سعودی را کودک‌کش شناخته‌اند، چرا در قبال این جنابات تاریخی بی تفاوت هستند و اجماع بین المللی برای توقف این حملات ندارند./935/ت
۳۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات