۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۵۳۷۸۶۶
مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران خبر داد؛

برگزاری نخستین سالگرد ارتحال آیت الله فاضل استرآبادی در بابل

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اعلام خبر برگزاری سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله محمد فاضل استرآبادی، گفت: با حضور علما، مسؤولان و مردم نخستین سالگرد عالم عامل و فقیه برجسته مرحوم آیت الله محمد فاضل استرآبادی در حوزه علمیه فیضیه مازندران در بابل برگزار می شود.
آیت الله فاضل

حجت الاسلام هادی قنبری، مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اعلام برگزاری نخستین سالگرد ارتحال آیت الله فاضل استرآبادی، گفت: نخستین سالگرد ارتحال عالم عامل آیت الله فاضل استرآبادی در روز پنجشنبه 25 آبان ماه در مدرسه علمیه فیضیه مازندران در بابل برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم با گرامیداشت و ترحیم مرحوم حاجیه فاطمه فاضل خواهر بزرگوار آن عالم ربانی و چهارمین سالگرد ارتحال همسر بزرگوار ایشان مرحومه طاووس کوهستانی برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این مطلب که فقدان آیت الله فاضل یک ضایعه بزرگ برای حوزه علمیه بود، اظهار داشت: آیت الله فاضل در کنار اشراف کامل و بسیار بالا در علوم دینی و فقهی، یک عالم عامل بود که چراغ هدایت مردم منطقه به ویژه روحانیت مازندران محسوب می شد.

وی با اشاره به برخی از ویژگی های اخلاقی آن مرحوم، تاکید کرد: توجه به مسائل عبادی و زندگی زاهدانه و ارتباط مستمر با مردم در کنار اشراف و تسلط بسیار بالا بر علوم حوزوی به ویژه فقه و ادبیات عرب از ویژگی های برجسته آیت الله فاضل بود.

حجت الاسلام قنبری توجه به تربیت طلاب را از تلاش های آن مرحوم عنوان کرد و گفت: با سختی ها و مرارت های بسیار زیاد آیت الله فاضل اقدام به احداث مدرسه علمیه فیضیه مازندران در بابل کرد که تربیت هزاران طلبه و روحانی برجسته حوزی و خدمات دینی از ثمرات تلاش های آن مرحوم است.

وی مرحوم آیت الله فاضل را یک روحانی برجسته انقلابی توصیف کرد و افزود: مرحوم آیت الله فاضل در کنار توجه به مسائل فقهی و درسی در حوزه علمیه بر تربیت طلاب با رویکرد انقلابی و سیاسی در مسیر انقلاب توجه ویژه ای داشت تا طلابی در تراز نظام اسلامی و ولایتمدار تربیت شوند.

مدیر مدرسه علمیه فضیه مازندران با اشاره به شهادت فرزند آن مرحوم در جبهه ها و تاکید آیت الله فاضل برای حضور طلاب و روحانیت در سنگرهای دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: امروز فرزندان و نوادگان مرحوم آیت الله فاضل دارای سبقه تحصیل در حوزه های علمیه هستند و در سنگر روحانیت  لباس مقدس سربازی امام عصر(عج) را بر تن کردند.

وی به تلاش های آیت الله فاضل برای تاسیس مدرسه علمیه فیضیه مازندران اشاره و تصریح کرد: مرحوم آیت الله فاضل، مدرسه علمیه فیضیه مازندران را در زمینی به مساحت 52 هزار متر مربع در منطقه سلطان محمد طاهر شهرستان باب تاسیس کرد که امروز یکی از مدارس علمیه موفق و برجسته در سطح کشور محسوب می شود.

حجت الاسلام قنبری ادامه داد: ژرف نگری و دور اندیشی مرحوم آیت الله فاضل برای مدرسه علمیه فیضیه مازندران موجب  شد که این مدرسه علمیه امروز دارای امکانات ویژه و خاص مانند کتابخانه ای مجهز با کتاب های بسیار غنی و خانه های مسکونی ویژه اساتید و طلاب متاهل در کنار این مدرسه با 37 باب باشد که این یکی از ویژگی های منحصر به فرد این مدرسه محسوب می شود.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به تدفین آیت الله فاضل در مقبره العلمای قبرستان وادی السلام در نجف اشرف، گفت: امروز مرقد نورانی مرحوم آیت اله فاضل شاهد حضور بسیار زیاد زائران و علاقه مندان به ایشان در هنگام تشرف به نجف اشرف است و مردم خطه مازندران جای خالی آن عالم ربانی را احساس می کنند.

گفتنی است؛ مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی در ششم آذر 1395 بر اثر ضایعه مغزی در بیمارستان شهید آیت الله بهشتی بابل دار فانی را وداع گفت و بنا به وصیت آن مرحوم در قبرستان وادی السلام نجف اشرف به خاک سپرده شد./1313/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات