۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۵۳۷۸۶۵
حجت الاسلام روحاني بيدگلي:

حوزه انقلابي مدافع ارزش ها و آرمان های اسلامی است

مسؤول ستاد برگزاري همايش «حوزه انقلابي؛ بايدها و نبايدها»، با اشاره به اينكه حوزه انقلابي، حوزه اي است كه مدافع ارزشها باشد و از ارزشها دفاع كند، گفت: حوزه كانون انقلاب بوده و انقلاب از حوزه شكل گرفت.
حجت الاسلام احمد روحاني بيدگلي

حجت الاسلام احمد روحاني بيدگلي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، گفت: حوزه انقلابي حوزه اي است كه سيره پيامبر و اهل بيت(ع) را دنبال كند؛ بنابراين در حوزه انقلابي به ارزش هاي ديني اهميت داده شود.

وي افزود: امروز حوزه انقلابي، حوزه اي است كه مدافع ارزشها و پايبند به ارزشها باشد و از ارزشها دفاع كند،  چرا كه انقلاب ما يك انقلاب مردمي بود، از اين رو ما براي به دست آوردن دنيا انقلاب نكرديم، بلكه انقلاب ما براي كسب معنويت و دين بود و اين دين و سلاح الله اكبر است كه مستكبران را به زانو درآورده است.

به گفته وي، اگر دوازده امام زنداني شدند و در نهايت به شهادت رسيدند براي اين بود كه كارآنها انقلابي بود و با سيستم حكومت وقت در تضاد بود و به همين علت به شهادت رسيدند.

مسؤول ستاد برگزاري همايش «حوزه انقلابي؛ بايدها و نبايدها»، با اشاره به اين كه حوزه كانون انقلاب است و انقلاب از حوزه  شكل گرفت و دشمن در صدد ضربه زدن به انقلاب از طريق همين كانونهاي انقلاب است، گفت: دشمن وقتي خواهد توانست ضربه بزند كه حوزه را از مسير اهل بيت و ارزشها و واقعيت هاي حوزه خارج كند.

وي افزود: حوزه اي كه در خط انگلستان و طاغوت باشد، قطعا چنين حوزه اي به انقلاب ضربه خواهد زد، بنابراين وظيفه ديني ما در چنين برهه اي پيروي از فرمايشات رهبري است تا به حوزه كمك كنيم تا انقلابي بماند.

حجت الاسلام روحاني بيدگلي، گفت: حوزه انقلابي حوزه اي است كه شاخصه هاي فقاهت جواهري در آن بروز و ظهور داشته باشد و به لحاظ علم و تقوا و تذهيب و بصيرت در حد اعلا باشد، تنها صرف مطالعه كتاب و درس و بحث نباشد، از سياست غافل نباشد و آگاه به زمان باشد و به روز باشد.

وي در ادامه به وظيفه حوزه انقلابي نيز اشاره كرد و افزود: بعد از اينكه حوزه توانست شاخصه هاي لازم را در خودش ايجاد كند و آن را تقويت كند بايد جامعه را در مسير انقلاب قرار داده و از حزب الله در مقابل حزب شيطان دفاع كند تا بتواند زمينه ساز ظهور باشد.  

مسؤول ستاد برگزاري همايش حوزه انقلابي؛ بايدها و نبايدها، يادآور شد: ضمن اينكه حوزه بايد انقلابي باشد طلاب حوزه نيز بايد انقلابي باشند و طلبه انقلابي، طلبه باتقوا و درس خوان است كه بعد از تقوا و علميت در كنار آن بصيرت داشته باشد و آگاه به زمان بوده و تاريخ اسلام را بداند چرا كه تاريخ داراي عبرت هاي زيادي است.

به گفته وي، اگر طلبه از تاريخ اسلام اطلاع داشته باشد و تاريخ را بلد باشد و از تجربيات تاريخ  استفاده كند، هرگز فريب سياستمدارن دنيا را نخواهد خورد.  

حجت الاسلام روحاني بيدگلي، اظهار داشت: اگر طلبه عالم و آگاه باشد مانند امام تأثير گذار خواهد بود، اما اگر علميت نداشته باشد و هرچه علم او كمتر باشد نفوذ و تأثير گذاري او كمتر خواهد بود، اما هرچه علم او بيشتر باشد تأثيرگذاري و دامنه تأثيرگذاري او بيشتر خواهد شد.

لازم به ذكر است، همايش يكروزه حوزه انقلابي؛ بايدها و نبايدها، پنجشنبه 9 آذرماه جاري با حضور شخصيت هاي برجسته حوزوي از سوي مدرسه علميه المهدي(عج) شهرستان آران و بيدگل برگزار مي شود./1307/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات