۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۵۳۷۸۶۲

آشنایی با نگاه امام حسین به عالم هستی در غرفه نجوم جمکران

هدف از برپایی غرفه نجوم در موکب مسجد مقدس جمکران بيان ديدگاه و نگاه امام حسين(ع) نسبت به جهان آفرينش و هستي باتوجه به فرازهايي از دعاي مشهور عرفه بود که مورد استقبال زائران اربعین قرار گرفت.
غرفه نجوم جمکران

به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از برنامه های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در موکب اربعین که براي نخستين بار با همكاري دارالقرآن مسجد مقدس جمكران برگزار شد، برنامه نجوم، قرآن و عترت بود که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرد.

هدف از اجرای اين برنامه بيان ديدگاه و نگاه امام حسين(ع) نسبت به جهان آفرينش و هستي باتوجه به فرازهايي از دعاي مشهور عرفه است و با اجرای آن سعی شد ديدگاه بلند و عارفانه اي كه حضرت اباعبدلله(ع) نسبت به جهان هستي دارند را در جهت شناخت ايشان براي زوار نشان داده شود.

مسؤول غرفه نجوم موكب مسجد مقدس جمكران در این باره اظهار کرد: ما در اين برنامه ابتدا جهان هستي و چيزهايي كه تاكنون از آسمان و فضاي لايتناهي شناختيم را برای زائران حسینی بيان می کنیم و سپس به فرازي از دعاي عرفه كه درآن خدا را با توجه به آسمان، زمين و كائنات و هستي معرفي كرده است میپردازيم.

وی گفت: انسان وقتي عقايدش مبتني بر راستي و صدق باشد به راحتي فريب مذاهب دروغين را نمیخورد، لذا در همين راستا ما اين مجموعه را به همت دارالقرآن مسجد مقدس جمكران ايجاد كرديم تا بتوانيم قدم خوبي را براي افزايش فهم و بينش مردم نسبت به امام حسين(ع) برداريم./۸۴۰/د۱۰۳/ی

ارسال نظرات