۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۵۳۷۸۶۰
سخنگوی حوزه خبر داد؛

ستاد خدمت رسانی حوزه های علمیه به زلزله زدگان تشکیل شد

حجت الاسلام و المسلمین رفعتی با تسلیت جان باختن شماری از هموطنان در حادثه غم بار زلزله، از تشکیل ستاد ویژه ای به منظور خدمت رسانی حوزه های علمیه به زلزله زدگان خبر داد.
نشست خبری سخنگوی حوزه های علمیه  حجت الاسلام رفعتی

حجت الاسلام و المسلمین عباس رفعتی نائینی، مشاور عالی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن ابراز تاسف و تاثر از وقوع حادثه غم بار زلزله در استان کرمانشاه، با حادثه دیدگان و خانواده های داغدار ابراز همدردی کرد.

وی در ادامه با اشاره به ابعاد وسیع زلزله استان کرمانشاه، بیان داشت: امروز پیام تسلیت مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در رابطه با حادثه‌ دیدگان زلزله استان کرمانشاه صادر شد. آیت‌الله اعرافی در پیام خود، صبر و اجر برای بازماندگان، شفای عاجل برای مصدومان و غفران و رحمت برای جان‌باختگان این حادثه دردناک از خداوند متعال خواسته‌ است.

وی ابراز داشت: در نخستین دقایق این حادثه دلخراش مدیریت حوزه‌‌های علمیه ستاد ویژه‌ای برای یاری آسیب‌ دیدگان زلزله استان کرمانشاه تشکیل داده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین رفعتی افزود: بر اساس تصمیمات این ستاد، مدیریت حوزه علمیه استان کرمانشاه با یاری طلاب این استان و استان‌های همجوار از جمله ایلام، همدان و کردستان، به استان کرمانشاه اعزام شده‌اند تا از مصدومین این حادثه دلخراش پشتیبانی کنند.

وی تصریح کرد: در همین راستا تعدادی از روحانیون فاضل امروز از استان قم، کرمانشان و استان‌های همجوار به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند و فعالیت‌های فرهنگی، معنوی و مادی خود را برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان آغاز کرده‌اند.  

سخنگوی حوزه با بیان این که مدرسه علمیه قدیمی سرپل ذهاب 80 درصد تخریب شده است، عنوان کرد: پس از پایان عملیات نجات و ساماندهی مصدومان، تصمیمات لازم برای بازسازی سریع این حوزه اتخاذ خواهد شد./878/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات