۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۵۳۷۸۴۳
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

کتابخوانی ضرورتی برای تقویت روح و روان است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه کتابخوانی ضرورتی برای تقویت روح و روان است، گفت: متولیان امر در ترویج و نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی توجه بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام غلامی

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، کتاب را سرمایه ای ماندگار خواند و بیان داشت: با گذشت زمان هر روز نیاز بشر به کتاب بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه کتاب بهترین سرمایه فکری و روحی روانی است، افزود: در عصر حاضر به دلیل عدم آگاهی امروز فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه کمرنگ شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان یادآور شد: برخی با توجیهی اشتباه می پندارند که مراجعه به اینترنت و سایت ها می تواند جایگزینی برای کتابخوانی باشد، هیچ چیزی نمی تواند جایگزین کتاب شود.

وی با بیان اینکه لذتی که در مطالعه کتاب و کتابخوانی است، در هیچ جای دیده نمی شود، خاطرنشان کرد: رابطه انسان با کتاب همچون رابطه انسان با انسان است و تأثیر مطالعه کتاب برای همیشه باقی می ماند.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه هیچ جایگزینی برای کتاب و کتابخوانی وجود ندارد، اظهار داشت: امروزه این یار مهربان با خانواده ها غریب و بیگانه شده است، متولیان امر با فرهنگ سازی باید مطالعه و کتابخوانی را به جایگاه خود بازگردانند.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید برای احیا و تقویت فرهنگ کتابخوانی سرمایه گذاری کند، یادآور شد: در جذب نیروهای کتابدار، در نظر گرفتن یارانه بیشتر و سرانه مطالعه کتاب، حمایت مالی از مؤلفان کتاب باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان بیان داشت: فرهنگ کتابخوانی در آرایشگاه های زنانه و مردانه، سالن انتظار درمانگاه ها، بیمارستان، مطب پزشک ترویج داده شود.

وی کتابخوانی را ضرورتی برای تقویت روح و روان عنوان کرد و اظهار داشت: تهیه کتاب و مطالعه ضرورتی انکارناپذیر بوده که باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام غلامی تصریح کرد: در سایه تبیین و ترویج فرهنگ کتابخوانی باید تلاش شود که نسل جوان سرگذشت ائمه اطهار(ع)، کتب تاریخی و علمی را در کنار دیگر کتاب ها مطالعه کنند./9459/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات