۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۵۳۷۸۳۴
با هدف تسهیل در روند جذب قضات صورت گرفت؛

امضاء تفاهم نامه میان مرکز تخصصی قضای حوزه و معاونت منابع انسانی قوه قضاییه

مراسم امضاء و تبادل تفاهم نامه میان مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه و معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در قم برگزار شد.
امضاء تفاهم نامه میان مرکز تخصصی حقوق و قضا حوزه و معاونت منابع انسانی قوه قضاییه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم امضاء و تبادل تفاهم نامه بین مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی و معاونت منابع انسانی قوه قضاییه عصر امروز در سالن نشست های حوزه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی مدیر مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی در این مراسم با اشاره به پیش بینی سالیانه 800 قاضی از سوی برنامه ششم توسعه اظهار داشت: ما اگر بخواهیم امنیت و نظم را در جامعه گسترش بدهیم و نظامی عادلانه داشته باشیم به قضاتی عالم به مبانی فقهی و حقوقی نیاز داریم.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از توافق این مرکز با معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ابراز داشت: در این طرح شرط معدل 17 به 16 کاهش پیدا کرده و کسانی که فارغ التحصیل سطح دو در این مرکز باشند بدون احتساب نمرات فقه و اصول به صورت اختصاصی جذب خواهند شد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید توحید عاملی قائم مقام معاونت آموزش و نماینده معاونت منابع انسانی قوه قضاییه نیز ضمن تشریح جزئیات جذب و گزینش طلاب از مرکز تخصصی قضا به عنوان مرکزی همراه و همپای دستگاه قضایی یاد کرد.

همچنین در ابتدای این مراسم حجت الاسلام سیامک قیاسی سرپرست معاونت آموزش مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی به ارائه سخنانی در باب اهداف و انگیزه های تفاهم نامه جدید این مرکز با قوه قضاییه پرداخت.

یادآور می شود، در ادامه دو طرف مفاد تفاهم نامه ای را امضا کردند که بر مبنای آن از این پس معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به همراه مرکز تخصصی قضا از داوطلبان ورود به این مرکز مصاحبه شفاهی را به عمل می آورند تا طلبه در طول مدت تحصیل از سوی قوه قضاییه بررسی علمی و شخصیتی شود.

از دیگر مفاد این تفاهم نامه می توان به برگزاری مصاحبه  های روان شناسی در طول دوران تحصیل در مرکز تخصصی قضا یاد کرد تا مدت زمان جذب و گزینش طلبه کوتاه تر شود و همچنین مدت زمان دوره کارآموزی برای کسانی که در این مؤسسه تحصیل کرده اند هشت ماه کمتر می شود.

گفتنی است، در این مراسم علاوه بر حضور تعدادی از اساتید مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی جمع زیادی از طلاب سطح دو و سه این مرکز نیز حضور داشتند و در پایان سؤوالات و ابهامات خود را مطرح کردند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات