۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۳۷۸۲۷
امام جمعه هریس:

مدرسه علمیه خواهران هریس به زودی افتتاح می‌شود

امام جمعه هریس از افتتاح مدرسه علمیه خواهران این شهرستان طی روزهای آینده خبر داد.
حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت

حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که توسعه مدارس علمیه استان همواره مورد تأکید شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان بوده است، اظهار داشت: در این میان توسعه مدارس علمیه خواهران نیز در اولویت قرار دارد.
امام جمعه هریس با تاکید بر این‌که توسعه مدارس علمیه خواهران در سراسر شهرهای استان در اولویت‌ کاری مرکز مدیریت استان قرار دارد، خاطر نشان کرد: شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی که تحت اشراف آیت الله مجتهدشبستری فعالیت می کند، بر توسعه کمی و البته کیفی مدارس علمیه خواهران و برادران استان تأکید دارد.
وی با بیان این‌که حوزه علمیه منطقه زرنق از توابع شهرستان هریس در حال احداث است، خاطرنشان کرد: این مرکز علوم دینی در زمینی به متراژ ۱۰ هزار مترمربع در حال احداث است که همان خیر ۱۰ هزار مترمربع زمین دیگر برای ساخت حوزه علمیه خواهران در شهر زرنق به حوزه علمیه اهدا کرده بود.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به این‌که استقبال جوانان منطقه ارسباران برای تحصیل در علوم دینی قابل توجه است، گفت: هم اکنون حوزه علمیه خواهران هریس در آستانه بهره‌برداری قرار دارد که برای تأمین اساتید، هزینه‌های جاری و امکانات آموزشی نیازمند حمایت خیرین و متولیان امور حوزوی استان هستیم.
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت با بیان این‌که معضل کمبود روحانی و مبلغ حوزوی در سراسر نقاط استان وجود دارد، تصریح کرد: این در حالی است که تعدادی از مناطق دورافتاده و روستایی استان حتی در ایام تبلیغی از جمله ماه های محرم، صفر و رمضان از وجود روحانی و مبلغ دینی محروم هستند.
وی با بیان این‌که مردم استان آذربایجان‌شرقی به دلیل هم‌مرز بودن با کشورهای همسایه شمالی ایران در معرض تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اسلام و تشیع قرار دارند، گفت: تجربه نشان داده که مبلغان بومی در منطقه آذربایجان موفق‌تر عمل کرده‌اند، بنابراین بایستی به فکر توسعه حوزه های علمیه و افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در مراکز حوزوی باشیم./935/
ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات