۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۳۷۷۸۱
مدیرکل اوقاف لرستان:

امامزادگان قطب فرهنگی کشور هستند

مدیرکل اوقاف لرستان از امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: شایسته است با همکاری نهادهای اجرایی و میراث فرهنگی بنای امامزادگان در خور آنها مرمت شود.
بقاع متبرکه

حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به وجود امامزاده های متعدد در سراسر کشور بیان داشت: در استان لرستان نیز امامزادگان به عنوان قطب گردشگری مذهبی معرفی شده است.

وی با اشاره به وجود  ۱۰۸امام زاده واجب التعظیم و تکریم در استان لرستان افزود: این استان از جمله استان های شاخص مذهبی در کشور است، از این تعداد امامزاده ۱۱مورد انها شاخص ملی داشته و در سطح تراز کشوری قرار دارند.

مدیرکل اوقاف لرستان با یادآوری به اینکه بیشترین امامزادگان لرستان در شهرستان ‏های دورود، بروجرد، ازنا و الیگودرز هستند، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۲ امامزاده واجب التعظیم در لرستان دارای بنای فاخر هستند و سالانه بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار بار زائر در این امامزادگان زیارت میکنند.

وی با اشاره به فعالیت های خدماتی اوقاف لرستان در بقاع متبرکه استان یادآور شد: ایجاد زائرسرا، ساخت هتل، سرویس بهداشتی در مسیر و در محل بقاع متبرکه امامزادگان، احداث نانوایی در اطراف امامزادگان از جمله این خدمات است.

حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه ۲۴ امامزاده در بحث تعمیر و مرمت در دستور کار عمرانی قرار گرفتهاند، خاطرنشان کرد: انجام خدمات عمرانی برای تسهیل در خدمت رسانی به زائر و فراهم اوردن شرایط لازم برای حضور آنان در امام زادگان است.

وی از امامزادگان به عنوان نگین فرهنگی شهرها یاد کرد و گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب که فرمودند امام زادگان به قطب فرهنگی تبدیل شوند، همه تلاش ما از اجرای برنامه های فرهنگی، اعزام مبلغان و برنامه های دینی در این راستا است.

مدیرکل اوقاف لرستان با تأکید بر ضرورت همکاری میراث فرهنگی برای ارتقای سابقه تاریخی و میراثی امامزادگان اظهار داشت: با ورود میراث فرهنگی می توان بنایی در خور شأن امامزادگان ساخته شود.

حجت الاسلام خاکباز عدم راه دسترسی را از مشکلات اساسی مراکز گردشگری مذهبی لرستان نام برد و یادآور شد: امامزاده محمدبنحسن(مومد حسن) در شهرستان الیگودرز با وجود زائرانی از سراسر کشور و حتی کشورهای خارجی، نیازمند راه دسترسی است و در این راستا همکاری مسکن و شهرسازی استان ضروری است./9459/ت303/ب1

ارسال نظرات