۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۳۷۷۸۰
امام جمعه موقت اهواز:

هیأت دولت برای زلزله زدگان سنگ تمام بگذارد

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به ضرورت جبران خسارت وارده به زلزله زدگان از سوی مسؤولان و دستگاه های ناظر، گفت: هیأت دولت برای زلزله زدگان سنگ تمام بگذارد و در این باره مهمترین اقدام حضور میدانی در محل زلزله است.
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنانمان در زلزله غرب کشور به حضرت حجت بن الحسن(عج)، رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران اسلامی به ویژه خانواده های قربانیان ابراز داشت: کسانی که توانایی کمک به مردم رنج دیده و صبور کرمانشاه را دارند باید در میدان حضور داشته و به هر شکل ممکن از آلام خانواده هایی که عزیزانشان را از دست داده و یا مجروح داشته و مفقودانی زیر آوار دارند، بکاهند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه بر طبق فرمایشات رهبری همه مردم در کمک رسانی به زلزله زدگان شرکت کنند، افزود: نیروهای مسلح به واسطه آمادگی همیشگی در کمک رسانی پیشقدم باشند که براساس اخبار واصله نیروهای بسیج مردمی همزمان با ساعات اولیه زلزله در منطقه حضور یافتند و باید به خاطرآمادگی و حضور همیشگی نیروهای مسلح در صحنه های مختلف خداوند را سپاسگزار بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به آسیب های وارده به مناطق زلزله زده تصریح کرد: متأسفانه بالاترین خسارت از دست رفتن تعدادی از هموطنان است؛ از ملت ایران خواهانم به هر نحوی که صلاح می دانند برای کمک به زلزله زدگان تلاش کنند.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح در آواربرداری همه توانشان را در خارج کردن محاصره شدگان و متوفیان مبذول دارند و مسؤولان امر وظایف محوله و تأمین مایحتاج مردمی را با توجه به سرمای هوا به بهترین شکل ممکن مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: هیأت دولت برای زلزله زدگان سنگ تمام بگذارد و در این باره مهمترین اقدام حضور میدانی در محل زلزله است همانطور که در بحران ریزگردها که سال گذشته در خوزستان پیش آمد حضور هیأت دولت را در استان خواستار شدیم.

وی حضور میدانی وزرای مربوطه در محل زلزله غرب کشور را خواستار شد و گفت: وزرا با حضور میدانی و تشخیص دردها و مشکلات زلزله زده ها تلاش جدی برای حل مشکلات به صورت واقعی و تجربی صرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه در چنین بلاها و حوادثی آزمایش ها و امتحاناتی نهفته است، اعلام کرد: بخشی از امتحانات متوجه خانواده های داغ دیده و بخش دیگر متوجه مسؤولان و دستگاه های ناظر است تا برای جبران صدمات و لطمه های وارده شده گام هایی بردارند.

وی با بیان اینکه در زلزله مذکور خانواده های بسیاری بی خانمان، عزیزان و وسایل اولیه زندگی شان را از دست داده اند، عنوان کرد: چنین خانواده هایی نیازمند نیازهای درمانی و روحی هستند و همگان باید در راه کمک به خواهران و برادران ایمانی قدم برداریم و از کمک به هم نوعان که درس برگرفته شده از ائمه معصومین است، غفلت نکنیم./9456/ت302/ب1

ارسال نظرات