۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۳۷۷۶۰

دومین پیش نشست همایش ملی درآمدی بر فلسفه عرفان برگزار شد

دومین پیش نشست همایش ملی درآمدی بر فلسفه عرفان به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.
فلسفه وعرفان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین پیش نشست همایش ملی درآمدی بر فلسفه و عرفان به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و جامعه المصطفی العالمیه پیش از ظهر امروز در سالن شهید عارف الحسینی مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این نشست علمی حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی گرجیان عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و حجت الاسلام ابوالفضل کیاشمشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران و جامعه المصطفی نظرات خود را در زمینه فلسفه عرفان ارائه کردند و حجت الاسلام علی فضلی نیز دبیر علمی این نشست را برعهده داشت.

در آغاز این نشست حجت الاسلام  والمسلمین گرجیان پس از بیان تعریفی از فلسفه و عرفان در زمینه انواع شهود، چیستی حجیت ذاتی مشاهدات و عرفان همچنین غنای واژگانی عارف نظرات خود را بیان کرد.

حجت الاسلام کیاشمشکی نیز در آغاز سخنان خود به وجه تمایزات فلسفه اسلامی و فلسفه غربی اشاره کرد و پرداختن به مفاهیم وجود در فلسفه اسلامی و مفاهیم ماهوی در فلسفه غرب را مهم ترین وجه تمایز این دو فلسفه دانست که در این صورت تعریف فلسفه عرفان از منظر اسلام و غرب متفاوت خواهد بود.

وی پس از بیان وجه تمایزات فلسفه اسلامی و غربی به بیان ضابطه های تشخیص عرفانی حقیقی همانند مطابقت با عقل قطعی و دوری از رذائل پرداخت.

گفتنی است، گزارش کامل دومین پیش نشست علمی همایش ملی درآمدی بر فلسفه عرفان به زودی از خبرگزاری رسا منتشر می شود.

شایان ذکر است، همایش ملی درآمدی بر فلسفه عرفان پنج شنبه دوم آذر در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دفتر قم برگزار می شود./1324/\۲۰۲/ی

ارسال نظرات